Ugrás a tartalomhoz

A dolgozói elégedettség vizsgálata a belső CSR-tevékenységek tükrében

  • Metaadatok
Tartalom: https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/610
Archívum: Vezetéstudomány
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A dolgozói elégedettség vizsgálata a belső CSR-tevékenységek tükrében
Létrehozó:
Raffay-Danyi, Ágnes
Hajmásy, Gyöngyi
Kiadó:
Corvinus University of Budapest
Dátum:
2021-04-12
Téma:
vállalati társadalmi felelősségvállalás
belső CSR
turizmus
szállodaipar
dolgozói elégedettség
Tartalmi leírás:
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása (corporate social responsibility, azaz CSR) a nemzetközi tendenciákkal összhangban hazánkban is egyre nagyobb figyelmet kap. A munkavállalók és a hozzájuk kötődő CSR-tevékenységek a vállalati társadalmi felelősségvállalás egyik legfontosabb dimenziói. A munkavállalókra azonban nemcsak a CSR-koncepció fordít figyelmet, hanem a szolgáltató szektorban, így a turizmusban és a szállodaiparban is rendkívül fontos szerepük van. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a szakképzett munkaerő toborzása és megtartása kulcsfontosságú eleme a szolgáltatást nyújtó vállalatok, így a szállodák sikeres működésének is. A minőségi szolgáltatásnyújtás kulcseleme ugyanis az elégedett munkavállaló. A kutatás a dolgozói elégedettség és a belső CSR (vállalati társadalmi felelősségvállalás) közötti kapcsolatot vizsgálja a Balaton régió négy- és ötcsillagos szállodáinak munkavállalói körében. A kérdőíves felmérés alapján elmondható, hogy pozitív kapcsolat van a belső CSR és a dolgozói elégedettség között. Ugyanakkor a szállodák jellemzőit vizsgálva megállapítható, hogy a belső CSR alkalmazását nem befolyásolja a szálloda mérete és tulajdonviszonya.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált szakcikk
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14267/VEZTUD.2021.04.04
Forrás:
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 52 szám 4 (2021); 32-47
0133-0179
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2021 Vezetéstudomány / Budapest Management Review