Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A kölcsönös értékteremtéssel kapcsolatos elvárások modellezése a szolgáltatásokban: Fókuszban a turizmus |
Tartalom: | https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/603 |
---|---|
Archívum: | Vezetéstudomány |
Gyűjtemény: | Tanulmányok |
Cím: |
A kölcsönös értékteremtéssel kapcsolatos elvárások modellezése a szolgáltatásokban: Fókuszban a turizmus
|
Létrehozó: |
Veres, Zoltán
Liska, Fanny
|
Kiadó: |
Corvinus University of Budapest
|
Dátum: |
2021-04-12
|
Téma: |
co-creation
szolgáltatások
értékteremtés
fogyasztói döntési magatartás
|
Tartalmi leírás: |
A kölcsönös értékteremtés a vállalat és a fogyasztó közötti interakcióban nyilvánul meg. Jelen kutatás a szolgáltatáspiacon megvalósuló fogyasztói döntéshozatal vizsgálatát mutatja be, megvilágítva az igénybe vevői preferenciákban megjelenő kölcsönös értékteremtési tartalmat. A kutatás két területen vizsgálódott. Az egyik a szolgáltatásválasztási információgyűjtés és mérlegelés szakaszában megjelenő fontos szempontok, fókuszban a turisztika szolgáltatástermékeivel. A kutatás fókuszcsoportos interjúkon alapul, ahol az átiratok összefüggéseit szövegelemző szoftver segítségével tárták fel. A vizsgálat során kitűnt, hogy a kölcsönös értékteremtéshez kapcsolódó fogalmak előfordulása figyelemre méltó. A szövegben kirajzolódó kódstruktúra alapján a kölcsönös értékteremtéshez fűződő következő igénybe vevői elvárások társíthatók: kommunikáció, értékajánlat, elérhetőség, rugalmasság és élmény. Ezeken túl a komplexitás, továbbá a fogyasztók személyisége is hatással van az igénybe vevő elvárásaira. A kutatás eredményeit egy, a kölcsönös értékteremtési elvárások azonosítására javasolt modellbe építették be. A szolgáltatásmarketing elméletének nézőpontjából megállapítható, hogy a kölcsönös értékteremtés az adaptálás és az aktív ügyfélpolitika kombinációja, egyúttal a feltárt modell lehetőséget teremt a minőségmenedzsment fejlesztésére.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált szakcikk
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.14267/VEZTUD.2021.04.02
|
Forrás: |
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 52 szám 4 (2021); 5-19
0133-0179
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2021 Vezetéstudomány / Budapest Management Review
|