Ugrás a tartalomhoz

A kölcsönös értékteremtéssel kapcsolatos elvárások modellezése a szolgáltatásokban: Fókuszban a turizmus

  • Metaadatok
Tartalom: https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/603
Archívum: Vezetéstudomány
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A kölcsönös értékteremtéssel kapcsolatos elvárások modellezése a szolgáltatásokban: Fókuszban a turizmus
Létrehozó:
Veres, Zoltán
Liska, Fanny
Kiadó:
Corvinus University of Budapest
Dátum:
2021-04-12
Téma:
co-creation
szolgáltatások
értékteremtés
fogyasztói döntési magatartás
Tartalmi leírás:
A kölcsönös értékteremtés a vállalat és a fogyasztó közötti interakcióban nyilvánul meg. Jelen kutatás a szolgáltatáspiacon megvalósuló fogyasztói döntéshozatal vizsgálatát mutatja be, megvilágítva az igénybe vevői preferenciákban megjelenő kölcsönös értékteremtési tartalmat. A kutatás két területen vizsgálódott. Az egyik a szolgáltatásválasztási információgyűjtés és mérlegelés szakaszában megjelenő fontos szempontok, fókuszban a turisztika szolgáltatástermékeivel. A kutatás fókuszcsoportos interjúkon alapul, ahol az átiratok összefüggéseit szövegelemző szoftver segítségével tárták fel. A vizsgálat során kitűnt, hogy a kölcsönös értékteremtéshez kapcsolódó fogalmak előfordulása figyelemre méltó. A szövegben kirajzolódó kódstruktúra alapján a kölcsönös értékteremtéshez fűződő következő igénybe vevői elvárások társíthatók: kommunikáció, értékajánlat, elérhetőség, rugalmasság és élmény. Ezeken túl a komplexitás, továbbá a fogyasztók személyisége is hatással van az igénybe vevő elvárásaira. A kutatás eredményeit egy, a kölcsönös értékteremtési elvárások azonosítására javasolt modellbe építették be. A szolgáltatásmarketing elméletének nézőpontjából megállapítható, hogy a kölcsönös értékteremtés az adaptálás és az aktív ügyfélpolitika kombinációja, egyúttal a feltárt modell lehetőséget teremt a minőségmenedzsment fejlesztésére.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált szakcikk
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14267/VEZTUD.2021.04.02
Forrás:
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 52 szám 4 (2021); 5-19
0133-0179
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2021 Vezetéstudomány / Budapest Management Review