Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A Flow-élmény szerepe a hazai társadalmi vállalkozások vezetésében |
Tartalom: | https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/449 |
---|---|
Archívum: | Vezetéstudomány |
Gyűjtemény: | Tanulmányok |
Cím: |
A Flow-élmény szerepe a hazai társadalmi vállalkozások vezetésében
|
Létrehozó: |
Takács, Sándor
|
Kiadó: |
Corvinus University of Budapest
|
Dátum: |
2021-02-09
|
Téma: |
társadalmi vállalkozás
flow
vezetés
motiváció
innováció
|
Tartalmi leírás: |
A cikk kilenc hazai társadalmi vállalkozás vezetőjével készített interjúk alapján igyekszik feltárni azokat a motivációkat, amelyek a társadalmi vállalkozások alapításához vezettek, kiemelt szerepet fordítva a flow-élményre és arra, hogy hogyan viszonyul a flow-élmény az anyagi motivációhoz. Az elméleti részben a szerző bemutatja Csíkszentmihályi flow-elméleté- nek alapjait, majd az azóta eltelt időszak fő menedzsmentterületen végzett kutatási eredményeit.
A cikk kilenc hazai társadalmi vállalkozás vezetőjével készített interjúk alapján igyekszik feltárni azokat a motivációkat, amelyek a társadalmi vállalkozások alapításához vezettek, kiemelt szerepet fordítva a flow-élményre és arra, hogy hogyan viszonyul a flow-élmény az anyagi motivációhoz. Az elméleti részben a szerző bemutatja Csíkszentmihályi flow-elméletének alapjait, majd az azóta eltelt időszak fő menedzsmentterületen végzett kutatási eredményeit. Az interjúk elemzésénél a szerző különös hangsúlyt fektetett a flow-állapot megfogalmazásaira és annak következményeire mind a vezető saját munkájában, mind pedig a munkavállalók számára teremtett szervezeti környezet szempontjából, illetve alternatívaként az anyagi motivációk szerepére. A kutatás fő üzenete, hogy a társadalmi vállalkozások vezetőinek tapasztalatai alapján a munkahelyi flow szempontjából a társadalmilag értékes célok legalább olyan fontos szerepet töltenek be, mint a kihívások és képességek észlelt egyensúlya. A munkavállalói elégedettség szempontjából az is fontos, hogy az anyagi kompenzáció a reális üzleti lehetőségekhez mérten arányos legyen a létrehozott értékkel, ami ráirányítja a figyelmet a munkavállalói részvétel fontosságára.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált szakcikk
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.14267/VEZTUD.2021.02.03
|
Forrás: |
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 52 szám 2 (2021); 31-44
0133-0179
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2021 Vezetéstudomány / Budapest Management Review
|