Ugrás a tartalomhoz

A Flow-élmény szerepe a hazai társadalmi vállalkozások vezetésében

  • Metaadatok
Tartalom: https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/449
Archívum: Vezetéstudomány
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A Flow-élmény szerepe a hazai társadalmi vállalkozások vezetésében
Létrehozó:
Takács, Sándor
Kiadó:
Corvinus University of Budapest
Dátum:
2021-02-09
Téma:
társadalmi vállalkozás
flow
vezetés
motiváció
innováció
Tartalmi leírás:
A cikk kilenc hazai társadalmi vállalkozás vezetőjével készített interjúk alapján igyekszik feltárni azokat a motivációkat, amelyek a társadalmi vállalkozások alapításához vezettek, kiemelt szerepet fordítva a flow-élményre és arra, hogy hogyan viszonyul a flow-élmény az anyagi motivációhoz. Az elméleti részben a szerző bemutatja Csíkszentmihályi flow-elméleté- nek alapjait, majd az azóta eltelt időszak fő menedzsmentterületen végzett kutatási eredményeit. A cikk kilenc hazai társadalmi vállalkozás vezetőjével készített interjúk alapján igyekszik feltárni azokat a motivációkat, amelyek a társadalmi vállalkozások alapításához vezettek, kiemelt szerepet fordítva a flow-élményre és arra, hogy hogyan viszonyul a flow-élmény az anyagi motivációhoz. Az elméleti részben a szerző bemutatja Csíkszentmihályi flow-elméletének alapjait, majd az azóta eltelt időszak fő menedzsmentterületen végzett kutatási eredményeit. Az interjúk elemzésénél a szerző különös hangsúlyt fektetett a flow-állapot megfogalmazásaira és annak következményeire mind a vezető saját munkájában, mind pedig a munkavállalók számára teremtett szervezeti környezet szempontjából, illetve alternatívaként az anyagi motivációk szerepére. A kutatás fő üzenete, hogy a társadalmi vállalkozások vezetőinek tapasztalatai alapján a munkahelyi flow szempontjából a társadalmilag értékes célok legalább olyan fontos szerepet töltenek be, mint a kihívások és képességek észlelt egyensúlya. A munkavállalói elégedettség szempontjából az is fontos, hogy az anyagi kompenzáció a reális üzleti lehetőségekhez mérten arányos legyen a létrehozott értékkel, ami ráirányítja a figyelmet a munkavállalói részvétel fontosságára.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált szakcikk
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14267/VEZTUD.2021.02.03
Forrás:
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 52 szám 2 (2021); 31-44
0133-0179
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2021 Vezetéstudomány / Budapest Management Review