Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A szociális szakemberek digitális technológia és közösségi média használata |
Tartalom: | https://ojs.lib.unideb.hu/parbeszed/article/view/8636 |
---|---|
Archívum: | Párbeszéd |
Gyűjtemény: | Tanulmányok |
Cím: |
A szociális szakemberek digitális technológia és közösségi média használata
|
Létrehozó: |
Tóth, Anikó Panna
|
Kiadó: |
Debreceni Egyetemi Kiadó
|
Dátum: |
2020-12-22
|
Téma: |
szociális munka
etika
digitális technológia
IKT
közösségi média
social work
ethics
digital technology
ICT
social media
|
Tartalmi leírás: |
The study presents the results of research on the use of digital technology and social media by social professionals. The research was carried out using a quantitative method, 337 social professionals filled out the questionnaire. I examined the attitudes and needs of social professionals, IT proficiency, digital literacy, characteristics of social media use, with reference to online contact with clients and conscious media use. According to the results, the attitudes of social professionals are positive about the use of technology. Online contact with clients is very common, however, most institutions do not have any recommendations or regulations in this regard. 7 out of 10 respondents never participated in IT, digital competence development training and most of them consider that they did not receive adequate training in the use of info communication technologies during their studies. They see a need to support the procurement of new tools and programs and they would need guidelines, recommendations on the use of technology and social media. The study concludes with a summary of the research results and the formulation of development proposals.
A tanulmányban a szociális szakemberek digitális technológia és közösségi média használatát vizsgáló kutatás eredményei kerülnek bemutatásra. A kutatás kvantitatív módszerrel zajlott, 337 fő töltötte ki az online kérdőívet. Vizsgáltam a szociális szakemberek attitűdjeit és igényeit, informatikai jártasságát, digitális műveltségét, a közösségi média használat jellemzőit, különös tekintettel a kliensekkel való online kapcsolatra és a tudatos médiahasználatra. Az eredmények szerint a szociális szakemberek attitűdjei pozitívak a technológia használattal kapcsolatban. A kliensekkel való online kapcsolattartás igen elterjedt, azonban a válaszadók szerint az intézmények többségében erre vonatkozóan nincs semmilyen ajánlás vagy szabályozás. Informatikai, digitális kompetencia fejlesztő képzésen 10-ből 7 válaszadó soha nem vett részt és a legtöbben úgy látják, hogy tanulmányaik során sem kaptak megfelelő felkészítést az infokommunikációs technológiák használatára vonatkozóan. Igényük lenne új eszközök és programok beszerzésének támogatására, valamint útmutatókra, ajánlásokra a segítők technológia és közösségi média használatára vonatkozóan. A tanulmány a kutatási eredmények összefoglalásával és fejlesztési javaslatok megfogalmazásával zárul.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.29376/parbeszed.2020.7/2/4
|
Forrás: |
Párbeszéd: Szociális munka folyóirat; Vol. 7 No. 2 (2020)
Párbeszéd: Szociális munka folyóirat; Évf. 7 szám 2 (2020)
2416-0474
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2020 Párbeszéd: Szociális munka folyóirat
|