Ugrás a tartalomhoz

A lean szemlélet eredményes alkalmazása irodai környezetben

  • Metaadatok
Tartalom: https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/436
Archívum: Vezetéstudomány
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A lean szemlélet eredményes alkalmazása irodai környezetben
Létrehozó:
Kelemen, Tamás
Kalló, Noémi
Kiadó:
Corvinus University of Budapest
Dátum:
2020-12-09
Téma:
lean menedzsment
lean gondolkodás
lean office
szolgáltatás
esettanulmány
Tartalmi leírás:
A lean menedzsment alkalmazása a vállalati versenyképesség növelésének egyik szinonimájává vált. Ennek megfelelően nem csoda, hogy a lean elvek alkalmazása a közvetlen termelőfolyamatokról áthelyeződött más vállalati tevékenységekre is. A lean átalakulások azonban sokszor fulladnak kudarcba, ami tovább nehezíti a szemlélettől – első látásra – idegen helyen történő alkalmazásra való vállalkozást. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy nem találni szép számmal példát arra, hogy a támogató tevékenységek, vagy éppen a szolgáltatási folyamatok ne lennének eredményesen karcsúsíthatók. A cikkben bemutatott vizsgálataikban a szerzők a lean elvek irodai környezetben való alkalmazásának lehetőségét és szükségességét elemzik. Négy veszteségtípuson keresztül bemutatják, hogy a lean szemlélet hiányos alkalmazása nem annak alkalmatlanságában, vagy a lean elveket megvalósító eszközök nehéz adaptálhatóságában rejlik, hanem sokkal inkább a szemlélet hiányában. Vizsgálataik rámutatnak arra, hogy a veszteségkutató szemlélet, a megfelelő adatgyűjtés és a veszteségek megszüntetését célzó eszközök – sokszor kreatív alkalmazása – a vevői érték növelésének hatékony és eredményes eszközei irodai környezetben is, sokszor a várakozásokat meghaladó mértékben.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált szakcikk
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14267/VEZTUD.2020.KSZ.06
Forrás:
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 51 (2020): Különszám; 59-69
0133-0179
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2020 Vezetéstudomány / Budapest Management Review