Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Quarantine pedagogy in the Hungarian education system
|
Tartalom: | http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/33491 |
---|---|
Archívum: | Iskolakultúra |
Gyűjtemény: | körkép: oktatás járvány idején |
Cím: |
Quarantine pedagogy in the Hungarian education system
Karanténpedagógia a magyar közoktatásban
|
Létrehozó: |
Fekete, Tamás
Porkoláb, Ádám
|
Kiadó: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
|
Dátum: |
2020-09-01
|
Téma: |
coronavirus
COVID-19
education
quarantine pedagogy
digital education
koronavírus
COVID-19
közoktatás
karanténpedagógia
digitális oktatás
|
Tartalmi leírás: |
In this paper we would like to provide an account of the first impressions and experiences of the transition to the digital distance learning paradigm in the Hungarian education system in the wake of the COVID-19 global pandemic. We investigate the emerging situation through the administration and analysis of an intra-institutional questionnaire (N=243) and a separate, self-developed questionnaire administered to secondary school students and students of higher education institutions (N=163). Altogether 406 respondents were involved in the research project. After having surveyed the already existing literature and already conducted studies on the subject, we also provide an account of our own experiences as practicing teachers. Our aim is to provide an empirically grounded analysis and assessment of the current situation for teachers and for scholars working in the field of pedagogy. However, comparing certain age groups and different actors of education was not among the aims of the present study, but to account for the observable similarities and generalizable trends among them.
Jelen tanulmányunkban a magyar közoktatásban, a digitális átállás 2 hónapja alatt gyűjtött tapasztalatokról szeretnénk számot adni, melyet a koronavírus-világjárvány keltett. Ehhez – a helyzet aktualitása miatt – egy intézményi belső kérdőív (N = 243), valamint középiskolai diákokat és felsőoktatásban részt vevő hallgatókat érintő, saját kérdőíves vizsgálatunk (N = 163) eredményeit elemezzük. A vizsgálatok összesen 406 főt érintettek. A témában keletkezett más kutatások megállapításainak áttekintése mellett megosztjuk személyes, gyakorló pedagógusokként szerzett tapasztalatainkat is. Célunk az, hogy a pedagógustársadalom és a szaktudomány számára összegzett és tudományos módszerekkel is alátámasztott helyzetelemzést nyújthassunk. Tanulmányunkban nem volt célunk az egyes korcsoportok és oktatási szereplők összevetése, hanem a közöttük megfigyelhető hasonlóságokra és általánosan kirajzolódó trendekre koncentráltunk.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.14232/ISKKULT.2020.9.96
|
Forrás: |
Iskolakultúra; Vol 30 No 9 (2020); 96-112
Iskolakultúra; Évf. 30 szám 9 (2020); 96-112
1588-0818
1215-5233
|
Kapcsolat: |