Ugrás a tartalomhoz

3D modellezés lehetőségei
Possibilities of 3D Modelling

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10598/14675
Archívum: EDA
Gyűjtemény: 2. AZ EME KIADVÁNYAI - PUBLICAȚII PROPRII (SMA) - OWN PUBLICATIONS (TMS) - EIGENE VERÖFFENTLICHUNGEN (SMV)
Műszaki Tudományos Füzetek - FMTÜ
Sorozatok - Serii - Series - Bücherreihen
2004 - FMTÜ IX. sz.
Cím:
3D modellezés lehetőségei
Possibilities of 3D Modelling
Létrehozó:
László, Sándor Elek
Szilágyi, Sándor Miklós
Közreműködő:
Bitay, Enikő
Kiadó:
Erdélyi Múzeum-Egyesület
Dátum:
2011-06-08T07:30:46Z
2011-06-08T07:30:46Z
2004
Tartalmi leírás:
Abstarct This paper presents designing methods used in a 3D modeler program. The three dimensional representation has a lot of well-known and widely used methods. This is the reason why the program uses beside the own methods the earlier developed and good working algorithms. The main step of the developed method is to generate three dimensional objects from minimai starting information. All 3D objects are considered a combination of base objects (like cube, cylinder etc). These objects are generated by equation of curved surfaces with different parameters. Doe to optimization for game programs the evaluation of the results was made by appearance. During evaluation we recognized that the sweetly usage of "Level of Detail" technique for generated 3d objects is possible in different environments. We adjusted that the developed methods is not efficient in all cases for automated texture coordinate calculations. Összefoglaló A dolgozat egy 3D modellező programot és az általa alkalmazott formatervező módszereket mutatja be. Tekintettel arra, hogy a 3D reprezentáció gazdag módszertannal rendelkezik, a program ötvözi a már jól bevált algoritmusokat a saját fejlesztésű módszerekkel. A módszer legfontosabb lépése a 3D objektumok képezése kevés kiinduló információ alapján. Minden háromdimenziós objektumot egyszerű alapobjektumok (hasáb, henger, stb.) kombinációjaként kezelünk. Az eljárás során az alapobjektumokat egy görbe felület egyenletének más-más paraméterezéséből kapjuk. Mivel ez a technika játékprogramokra lett optimalizálva, elégségesnek bizonyult a 3D objektumok végső aspektus szerinti kiértékelése. A módszer mérlegelése során kiderült, hogy a „level of detail" technikát használó programokban könnyen felhasználhatóak a generált 3D-s objektumok. Megállapítottuk, hogy a textúra koordináták automatikus kiszámítása nem minden esetben adott kielégítő eredményt. 147
147 - 150
Nyelv:
magyar
angol
Típus:
Article
Formátum:
Adobe PDF
application/pdf
Azonosító:
973-8231-33-7
Forrás:
Erdélyi Múzeum-Egyesület
Kapcsolat:
Fiatal Műszaki Tudományos Ülésszaka 9
Létrehozó:
© Erdélyi Múzeum-Egyesület