Ugrás a tartalomhoz

 

E-learning értékelési módszerek = E-learning evaluation methods

  • Metaadatok
Tartalom: http://phd.lib.uni-corvinus.hu/1103/
Archívum: Corvinus Doktori disszertációk archívum
Gyűjtemény: Állapot = Nem publikált
Témakör = Számítástechnika
Témakör = Oktatás
Típus = Disszertáció
Cím:
E-learning értékelési módszerek = E-learning evaluation methods
Létrehozó:
Nagy, Vitéz
Dátum:
2020-12-18
Téma:
Oktatás
Számítástechnika
Tartalmi leírás:
A disszertáció fókusza az e-learning tanulási forma hatékonyságának és hatásosságának vizsgálata, melynek mind tudástranszfer, mind pénzügyi vonatkozásai is vannak. Az alapfeltételezés az, hogy az e-learning tanulási formán keresztül hatékonyabb és hatásosabb (a fogalmak magyarázatát lásd később a módszerek kidolgozásánál) a tudástranszfer, és mindezek mellett gazdaságosabb (azaz pénzügyileg hatékonyabb) lehet, mint a hagyományos tantermi oktatás. A kutatásomat interaktív modellel terveztem meg, a kivitelezéshez pedig kvalitatív és kvantitatív eszköztárt is igénybe vettem: a módszertani kidolgozáshoz elsősorban széleskörű irodalmi áttekintést és szintézist alkalmaztam, míg a módszertanok tesztelését és validálását adatsorokon, kvantitatív elemzéssel végeztem el az általam kidolgozott új, egyedi mérési rendszerek segítségével. Egy bekezdésben megfogalmazva a disszertáció központi eredményét: Az értekezésben felállítottam egy olyan metrikát (mérési rendszert), amely az e-learning sajátosságaira épül, és amelynek a validálását is elvégeztem a disszertáció keretein belül. A célom az volt, hogy egy olyan eszközt adjak a szakma kezébe, amellyel értékelni tudják az e-learning oktatási forma hatékonyságát és eredményességét. A disszertációban elvégzett empirikus kutatás célja az volt, hogy valós környezetben megvizsgáljam a módszer alkalmazhatóságát, amellyel fényt derítettek annak korlátjaira és bővítési, továbbfejlesztési lehetőségeire. A disszertáció során született új tudományos eredmények a következők: - Megvizsgáltam az e-learning fogalmi megközelítéseit, megalkottam a saját e-learning definíciómat, azonosítottam az e-learning összetevőit és kapcsolódó fogalmait, végül pedig meghatároztam a jelenléti oktatást megkülönböztető 9 jellemzőjét. - Kidolgoztam egy kontrollcsoport nélkül is alkalmazható, objektív értékelésre alkalmas e-learning tudástranszfert mérő eszköztárt, mely matematikai-statisztikai alapokra helyezi a hatékonyság mérését az e-learning rendszerek által automatikusan rögzített adatokból. - Kidolgoztam az e-learning projektek megtérülési pontjának számítási módszerét, mely a jelenléti oktatással párhuzamba állítja az e-learning bevezetésének költségeit, ezzel meghatározható az az évben mért időtáv, amikortól az e-learningbe való invesztálás megtérül. - Teszteltem az e-learning tudástranszfer hatékonyságát mérő módszert és eszköztárt, megállapítottam annak általános alkalmazhatóságát, és megfogalmaztam a mérési módszer korlátait, továbbfejlesztési lehetőségeit.
Nyelv:
magyar
magyar
angol
angol
magyar
Típus:
Disszertáció
NonPeerReviewed
Formátum:
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
Azonosító:
Nagy, Vitéz (2020) E-learning értékelési módszerek = E-learning evaluation methods. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2020031
Kapcsolat:
10.14267/phd.2020031