Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A digitalizáció hatása a lojalitásprogramok felépítésére a nemzetközi élelmiszer- és napicikk-kiskereskedelemben |
Tartalom: | https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/471 |
---|---|
Archívum: | Vezetéstudomány |
Gyűjtemény: | Tanulmányok |
Cím: |
A digitalizáció hatása a lojalitásprogramok felépítésére a nemzetközi élelmiszer- és napicikk-kiskereskedelemben
|
Létrehozó: |
Agárdi, Irma
Szabolcsné Orosz, Judit
Berezvai, Zombor
|
Kiadó: |
Corvinus University of Budapest
|
Dátum: |
2020-09-08
|
Téma: |
digitalizáció
lojalitásprogram
kiskereskedelem
|
Tartalmi leírás: |
Az utóbbi évek digitális forradalma nem hagyta érintetlenül a kiskereskedelmi vállalatok lojalitásprogramjait sem. A tanulmány célja, hogy megvizsgálja hogyan befolyásolta a digitalizáció a lojalitásprogramok felépítését. A kutatási kérdés megválaszolásához szekunder adatokat gyűjtöttek a szerzők európai és észak-amerikai élelmiszer- és nnapicikk-kiskereskedelmi vállalatok körében olyan digitális innovációkról, amelyek a lojalitásprogramokhoz kapcsolódnak. A kutatási eredmények rávilágítottak arra, hogy a digitalizáció jelentős változásokat okozott a lojalitásprogramok által megcélzott fogyasztói körben, ösztönzési rendszerében, kommunikációjában és a partnerstruktúrában. Legerőteljesebben az online és a mobiltechnológiák voltak hatással a kiskereskedelmi vállalatok lojalitásprogramjaira, amelynek révén lehetővé vált a lojalitásprogram-adatbázisok kialakítása, a fogyasztói magatartás előrejelzése, személyre szabott kedvezmények kialakítása és azok automatizálása. Ennek következtében a nemzetközi élelmiszer- és napicikk-kiskereskedelemben megkezdődött a lojalitásprogramok differenciálása szűkebb célcsoportnak kialakított tematikus programok elindításával, az ösztönzési rendszer személyre szabásával, szolgáltatásokkal való kiegészítésével, a kommunikációs tevékenységben a direktmarketing-eszközök használatával. A partnervállalatok között pedig megjelentek az informatikai vállalatok és a távközlési cégek, amelyek a jövőben digitális ökoszisztémákat hozhatnak létre.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált szakcikk
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.14267/VEZTUD.2020.09.01
|
Forrás: |
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 51 szám 9 (2020); 2-15
0133-0179
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2020 Vezetéstudomány / Budapest Management Review
|