Ugrás a tartalomhoz

Empirical study of student dropout
A tanulói lemorzsolódás empirikus vizsgálata

  • Metaadatok
Tartalom: http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/33566
Archívum: Iskolakultúra
Gyűjtemény: Tematikus blokk
Cím:
Empirical study of student dropout
A tanulói lemorzsolódás empirikus vizsgálata
Létrehozó:
Fehérvári, Anikó
Magyar, Éva
Széll, Krisztián
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Dátum:
2020-08-02
Téma:
dropout
early school leaving
questionnaire survey
research methodology
lemorzsolódás
végzettség nélküli iskolaelhagyás
kérdőíves adatfelvétel
kutatásmódszertan
Tartalmi leírás:
The introductory chapter of this thematic issue presents the background of a complex research study that aims to analyse school dropout in Hungary. Based on international empirical research results, our study tests a complex model that was developed on the basis of a systematic analysis of the international literature of this topic, on which we built a suitable, primarily quantitative methodological framework. In the past decades, systematic literature reviews have come to the foreground in studying school dropout, which differentiate between individual, family and school factors among its causes. In our research study, we applied this categorisation and investigated it from multiple perspectives. In addition to outlining the theoretical framework of our research, this article presents the methodological background of our empirical study based on this framework, conducted in academic year 2018/2019, using convenience student (n=1.953) and teacher (n=1.136) samples and online data collection technique.
E tematikus szám bevezető írása bemutatja annak a komplex kutatásnak a hátterét, amely az iskolai lemorzsolódás hazai elemzését célozza meg. Kutatásunk nemzetközi empirikus kutatási eredményekre alapozva tesztel egy olyan komplex modellt, amelyet a téma nemzetközi szisztematikus irodalomelemzései alapján építettünk fel és amelyre egy ehhez illeszkedő, alapvetően kvantitatív vizsgálati keretet építettünk. Az iskolai lemorzsolódás vizsgálatában az elmúlt évtizedben előtérbe kerültek a szisztematikus elemzések, melyek egyéni, családi és iskolai tényezőkre bontják az iskolaelhagyás hátterében álló okokat. Kutatásunkban ezt a felosztást alkalmaztuk és mindezt több nézőpontból is vizsgáltuk. Tanulmányunkban a kutatás elméleti keretének felvázolása mellett az erre a keretre épített 2018/2019-es tanévben készült kutatás – hozzáférés alapú tanulói (n=1 953) és pedagógus (n=1 136) mintán, online lekérdezési technikával – módszertani hátterét mutatjuk be.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14232/ISKKULT.2020.8.3
Forrás:
Iskolakultúra; Vol 30 No 8 (2020); 3-20
Iskolakultúra; Évf. 30 szám 8 (2020); 3-20
1588-0818
1215-5233
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2020 Iskolakultúra