Ugrás a tartalomhoz

Digitális transzformáció a magyar üzleti szolgáltató központokban

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.mtak.hu/index.php/mksv/article/view/3228
Archívum: Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok
Gyűjtemény: Tanulmány
Open Access DRIVERset
Cím:
Digital Transformation in the Hungarian Business Services Centers
Digitális transzformáció a magyar üzleti szolgáltató központokban
Létrehozó:
MARCINIAK, Róbert
MÓRICZ, Péter
BAKSA, Máté
Kiadó:
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Dátum:
2020-05-15
Téma:
Üzleti szolgáltató szektor
SSC
BPO
outsourcing
digitalizáció
automatizáció
digitális transzformáció
Tartalmi leírás:
Az üzleti szolgáltató szektor az elmúlt 15 év legdinamikusabban fejlődő szektorra volt nem csupán Magyarországon, de az egész közép-kelet európai régióban. A Magyarországon működő mintegy 110 üzleti szolgáltató központ nagyjából 55.000, több idegen nyelvet is beszélő, diplomást foglalkoztat közvetlenül, így jelentős hatással van a szolgáltató szektor hazai fejlődésére. Csakúgy, mint a gazdaság más szegmenseiben is, az üzleti szolgáltató szektorban is jelentős fejlesztések indultak el a digitalizáció új hullámával. A kutatás célja annak megértése, hogy a digitalizáció és az automatizáció legújabb trendjei milyen technológiai fejlesztésekkel járulnak hozzá az üzleti szolgáltató szektor működéséhez. Ez a tanulmány egy több éves kutatási program szakirodalom kutatásának rövidített összefoglalását és első empirikus eredményeit ismerteti. A célok érdekében egy kiterjedt kérdőíves és interjús kutatássorozat készült a hazai szolgáltató központok vezetőivel. A kutatás során feltárásra kerültek az üzleti szolgáltató szektor jelenlegi digitális érettségi szintje, azonosításra került, mely új digitális technológiáknak van a legnagyobb szerepe az átalakulásban, milyen e technológiák elterjedtsége, hozzájárulása a szervezeti működéshez és milyen projektmenedzsment kihívásokat jelent ezek bevezetése. A kutatás további eredményeként számos hipotézis fogalmazódott meg, hogy a digitalizáció hogyan hat a szektor jövőjére, milyen átalakulások várhatóak a digitális transzformáció eredményeképpen az üzleti szolgáltató központok alkalmazotti létszámára, nyújtott szolgáltatások hozzáadott értékére, a szolgáltató központok szervezeti hierarchiában és más szervezetekkel való értékláncban való elhelyezkedésére nézve.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.33565/MKSV.2020.02.07
Forrás:
Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat ; szám 2 (2020); 116-139
2630-886X
Kapcsolat: