Ugrás a tartalomhoz

Projektúra: a projektalapú nyelvtanulásnémet szaknyelvi csoportokkal

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.mtak.hu/index.php/mksv/article/view/1877
Archívum: Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok
Gyűjtemény: Tanulmány
Open Access DRIVERset
Cím:
PROJECTOUR: PROJECT BASED LANGUAGE LEARNING WITH BUSINESS GERMAN GROUPS
Projektúra: a projektalapú nyelvtanulásnémet szaknyelvi csoportokkal
Létrehozó:
Török, Judit
Kétyi, András
Kiadó:
Budapesti Gazdasági Egyetem
Dátum:
2018-09-01
Téma:
konstruktivista pedagógia
készségfejlesztés
kooperáció
módszertani kísérlet
kutatás
Tartalmi leírás:
Az Y generáció jellemzői és változó eszközhasználati szokásaik (GOOGLE, 2016), valamint a jelenlegi munkaerőpiaci elvárások új kihívás elé állítják a nyelvoktatókat is: a hagyományos frontális oktatással ellentétben olyan oktatási formákra van szükség, amelyek a nyelvi készségfejlesztésen túl egyéb készségek,ún. soft skillek fejlesztését célozzák meg (ANDERSON – GANTZ, 2013).A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) Külkereskedemi Karának Német Tanszéki Osztálya jelenleg a projektalapú oktatás bevezetésén dolgozik, ennek koncepcióját több tudományos konferencián bemutattuk már (KÓSIK – KÉTYI, 2017; TÖRÖK – UGRAI, 2017). Munkánk egyik fő pillére a tananyag fejlesztése, amely a tudás közvetítésén kívül a hallgatói projektmunkát készíti elő. Tananyagunk a konstruktivista pedagógiára támaszkodva épít a projektmunkához  elengedhetetlen kooperatív technikákra: szerepet kap a hallgatói együttműködés, a vita, a játék, a verseny – ezáltal létrejön egyfajta közös tudásépítés, amelyben a hallgatói aktivitás és proaktivitás jelentős szerepet kap.Fejezeteink központi részét a hallgatói projektfeladatok adják, amelyek a való életben előforduló feladatokhoz hasonlóan önálló problémamegoldó folyamatot jelentenek. A projektfeladatokat és a hozzájuk kapcsolódó módszertani útmutatót a Német Tanszéki Osztály innovatív oktatóiból tavaly megalakult kutatócsoport dolgozta ki.Munkánk másik fő pillére a módszertani kísérletünkre épülő kvantitatív és kvalitatív mérőeszközöket használó kutatás. Mintánkat elsőéves német nyelvet tanuló hallgatók képezik (N=65). Hipotéziseink szerint az idegen nyelv a munka világához kapcsolódó, autentikus szituációkban történő használatának gyakoriságával együtt fejlődik a hallgatók problémamegoldó képessége, a nyelvtanulásban motiváltabbá válnak, továbbá a hallgatói együttműködéssel párhuzamosan az oktatói együttműködés is intenzívebbé válik – „tanul a hallgató, tanul a tanár, de tanul a szervezet is” (NAHALKA, 2001).Az előméréseket 2017. szeptember folyamán elvégeztük, az első adatok elemzését decemberben lefolytattuk.A további mérések folyamatban vannak, a végleges kutatási eredményeink 2018 decemberben várhatók.Ezeket oktatási tapasztalatainkkal kiegészítve további konferenciákon és tudományos közleményekben kívánjuk bemutatni.  
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Forrás:
Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat ; szám 3 (2018); 96-110
2630-886X
Kapcsolat: