Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Projektúra: a projektalapú nyelvtanulásnémet szaknyelvi csoportokkal |
Tartalom: | https://ojs.mtak.hu/index.php/mksv/article/view/1877 |
---|---|
Archívum: | Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok |
Gyűjtemény: |
Tanulmány
Open Access DRIVERset |
Cím: |
PROJECTOUR: PROJECT BASED LANGUAGE LEARNING WITH BUSINESS GERMAN GROUPS
Projektúra: a projektalapú nyelvtanulásnémet szaknyelvi csoportokkal
|
Létrehozó: |
Török, Judit
Kétyi, András
|
Kiadó: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
|
Dátum: |
2018-09-01
|
Téma: |
konstruktivista pedagógia
készségfejlesztés
kooperáció
módszertani kísérlet
kutatás
|
Tartalmi leírás: |
Az Y generáció jellemzői és változó eszközhasználati szokásaik (GOOGLE, 2016), valamint a jelenlegi munkaerőpiaci elvárások új kihívás elé állítják a nyelvoktatókat is: a hagyományos frontális oktatással ellentétben olyan oktatási formákra van szükség, amelyek a nyelvi készségfejlesztésen túl egyéb készségek,ún. soft skillek fejlesztését célozzák meg (ANDERSON – GANTZ, 2013).A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) Külkereskedemi Karának Német Tanszéki Osztálya jelenleg a projektalapú oktatás bevezetésén dolgozik, ennek koncepcióját több tudományos konferencián bemutattuk már (KÓSIK – KÉTYI, 2017; TÖRÖK – UGRAI, 2017). Munkánk egyik fő pillére a tananyag fejlesztése, amely a tudás közvetítésén kívül a hallgatói projektmunkát készíti elő. Tananyagunk a konstruktivista pedagógiára támaszkodva épít a projektmunkához elengedhetetlen kooperatív technikákra: szerepet kap a hallgatói együttműködés, a vita, a játék, a verseny – ezáltal létrejön egyfajta közös tudásépítés, amelyben a hallgatói aktivitás és proaktivitás jelentős szerepet kap.Fejezeteink központi részét a hallgatói projektfeladatok adják, amelyek a való életben előforduló feladatokhoz hasonlóan önálló problémamegoldó folyamatot jelentenek. A projektfeladatokat és a hozzájuk kapcsolódó módszertani útmutatót a Német Tanszéki Osztály innovatív oktatóiból tavaly megalakult kutatócsoport dolgozta ki.Munkánk másik fő pillére a módszertani kísérletünkre épülő kvantitatív és kvalitatív mérőeszközöket használó kutatás. Mintánkat elsőéves német nyelvet tanuló hallgatók képezik (N=65). Hipotéziseink szerint az idegen nyelv a munka világához kapcsolódó, autentikus szituációkban történő használatának gyakoriságával együtt fejlődik a hallgatók problémamegoldó képessége, a nyelvtanulásban motiváltabbá válnak, továbbá a hallgatói együttműködéssel párhuzamosan az oktatói együttműködés is intenzívebbé válik – „tanul a hallgató, tanul a tanár, de tanul a szervezet is” (NAHALKA, 2001).Az előméréseket 2017. szeptember folyamán elvégeztük, az első adatok elemzését decemberben lefolytattuk.A további mérések folyamatban vannak, a végleges kutatási eredményeink 2018 decemberben várhatók.Ezeket oktatási tapasztalatainkkal kiegészítve további konferenciákon és tudományos közleményekben kívánjuk bemutatni.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: | |
Forrás: |
Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat ; szám 3 (2018); 96-110
2630-886X
|
Kapcsolat: |