Ugrás a tartalomhoz

A divattermelés körvonalai. Divattermékek, kulturális kontextusok és szimbolikus jelentéskonstrukció

  • Metaadatok
Tartalom: http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/5701/
Archívum: Corvinus Kutatások
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = Sociology
Subject = Culture, sport
Type = Article
Cím:
A divattermelés körvonalai. Divattermékek, kulturális kontextusok és szimbolikus jelentéskonstrukció
Létrehozó:
Perhócs, Péter
Dátum:
2018
Téma:
Culture, sport
Sociology
Tartalmi leírás:
Jelen tanulmány egy hosszabbnak ígérkező kutatás első eredménye, melynek alapkérdése: miként konstruálódik meg a divattermékekhez tartozó szimbolikus jelentés? Továbbá, hogy milyen szerepet töltenek be a divatmárka által kialakított üzenet közvetítésében azok a kulturális kontextusok, amelyekben az iparági képviselők és a potenciális vásárlók a divatproduktumokat érzékelik és értékelik. A következőkben arra igyekszem rámutatni, hogy a különböző állomások – vagy, ahogy a továbbiakban hivatkozom rájuk: fázisok –, úgymint a divatbemutatók, a divatmagazinok, valamint az értékesítési színterek olyan kulturális kontextusok, melyekben a divattermékek szimbolikus jelentéstartalommal itatódnak át. Az alábbi bevezető tanulmány főbb céljai között éppen emiatt annak a termékpályának a széles ecsetvonásokkal történő felvázolása szerepel, amely során a divattervező kezei közül kikerülő kreációk – ruhadarabok, cipők, táskák és egyéb kiegészítők – a fentebb megnevezett fázisokon áthaladva szimbolikus tartalommal itatódnak át.
Nyelv:
magyar
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Perhócs, Péter (2018) A divattermelés körvonalai. Divattermékek, kulturális kontextusok és szimbolikus jelentéskonstrukció. Replika (106-7). pp. 365-378.
Kapcsolat: