Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A divattermelés körvonalai. Divattermékek, kulturális kontextusok és szimbolikus jelentéskonstrukció |
Tartalom: | http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/5701/ |
---|---|
Archívum: | Corvinus Kutatások |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Sociology Subject = Culture, sport Type = Article |
Cím: |
A divattermelés körvonalai. Divattermékek, kulturális kontextusok és szimbolikus jelentéskonstrukció
|
Létrehozó: |
Perhócs, Péter
|
Dátum: |
2018
|
Téma: |
Culture, sport
Sociology
|
Tartalmi leírás: |
Jelen tanulmány egy hosszabbnak ígérkező kutatás első eredménye, melynek alapkérdése: miként konstruálódik meg a divattermékekhez tartozó szimbolikus jelentés? Továbbá, hogy milyen szerepet töltenek be a divatmárka által kialakított üzenet közvetítésében azok a kulturális kontextusok, amelyekben az iparági képviselők és a potenciális vásárlók a divatproduktumokat érzékelik és értékelik. A következőkben arra igyekszem rámutatni, hogy a különböző állomások – vagy, ahogy a továbbiakban hivatkozom rájuk: fázisok –, úgymint a divatbemutatók, a divatmagazinok, valamint az értékesítési színterek olyan kulturális kontextusok, melyekben a divattermékek szimbolikus jelentéstartalommal itatódnak át. Az alábbi bevezető tanulmány főbb céljai között éppen emiatt annak a termékpályának a széles ecsetvonásokkal történő felvázolása szerepel, amely során a divattervező kezei közül kikerülő kreációk – ruhadarabok, cipők, táskák és egyéb kiegészítők – a fentebb megnevezett fázisokon áthaladva szimbolikus tartalommal itatódnak át.
|
Nyelv: |
magyar
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
Perhócs, Péter (2018) A divattermelés körvonalai. Divattermékek, kulturális kontextusok és szimbolikus jelentéskonstrukció. Replika (106-7). pp. 365-378.
|
Kapcsolat: |