Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|   | Aims of Attention: The Relation of an Idiom to Aesthetics and Terrorism | 
| Tartalom: | http://www.kulonbsegfolyoirat.hu/index.php/kulonbseg/article/view/224 | 
|---|---|
| Archívum: | Különbség | 
| Gyűjtemény: | Művészet és praxis Open Access DRIVERset | 
| Cím: | 
					Aims of Attention: The Relation of an Idiom to Aesthetics and Terrorism
				 
					Figyelemcélpontok. Egy idióma viszonya a terrorizmushoz és a technikához
				 | 
| Létrehozó: | 
						Fogarasi, György
					 | 
| Kiadó: | 
					Doctoral School of Philosophy, University of Szeged (Hungary) and Fondation Pro Philosophia Szegediensi
										 | 
| Dátum: | 
					2016-09-14
										 | 
| Téma: | 
					attention
										 
					violence
										 
					terrorism
										 
					theatricality
										 
					Martin Heidegger
										 
					Ge-stell
										 
					cultural studies
										 
					figyelem
										 
					erőszak
										 
					rettegés
										 
					terrorizmus
										 
					teatralitás
										 
					Martin Heidegger
										 
					Ge-stell
										 
					kultúratudomány
										 | 
| Tartalmi leírás: | 
					Attention aims at something as it posits some kind of focusing. At the same time it attracts attention, it is itself aimed at in certain ways. Therefore the term ‘aims of attention’ has a double meaning, indicating both an attention to something outside attention and attention to attention itself. The paper highlights these two aspects of attention in the critical literature about the relation of, on the one hand, attention and, on the other hand, terrorism and theatricality. This relation is normally represented in terms of an opposition between attention and violence. The paper aims at collapsing this opposition: by drawing on Heidegger’s term the Ge-stell, the paper surveys the violence implicit in any act/aim of attention.
										 
					A figyelem egyfajta célzás, hiszen rátartást, fókuszálást vagy összpontosítást feltételez. Ugyanakkor megcélzott dolog is, ami a figyelemkeresés legkülönfélébb módozatainak válhat céltáblájává (az ókori sírfeliratoktól a modern hirdetéseken át a terrortámadásokig). Így aztán a „figyelemcélpontokon” — a kifejezés ambivalenciája szerint — egyaránt érthetjük a figyelem által kiszemelt célpontokat és magát a figyelmet is mint gazdasági, politikai vagy egyéb megfontolásból célba vett tárgyat.
A tanulmány erre a kettős vetületre próbál rávilágítani. Bevezetésképpen a figyelem idiómáját tárgyalja, kapcsolatát főként a feszülés, a fizetés és a fordulás fogalmával. Aztán a terrorizmus és a teatralitás kérdéskörére tér át, és megpróbálja nyomon követni, miképpen jelenik meg a „figyelemcélpont” kategóriája a vonatkozó kritikai irodalomban, legtöbbször az „erőszakcélpont” ellenpontjaként — mindezt azzal a céllal, hogy kritikai elemzés és talán újragondolás tárgyává tegye figyelem és erőszak viszonyát. Az iméntiekkel szoros összefüggésben a vizsgálat végül arra irányul, miféle erőszak lapulhat a „figyelemrendelés” bármely gesztusában — ami a technika heideggeri tárgyalásához, s e diskurzus kulcsterminusához, a Ge-stellhez vezet.
										 | 
| Nyelv: | 
						angol
												 | 
| Típus: | 
					info:eu-repo/semantics/article
										 
					info:eu-repo/semantics/publishedVersion
										 | 
| Formátum: | 
					application/pdf
										 | 
| Azonosító: | 
					10.14232/kulonbseg.2017.17.1.224
										 | 
| Forrás: | 
					Különbség (Difference); Vol 17 No 1 (2017): Művészet és praxis
										 
					KÜLÖNBSÉG; Évf. 17 szám 1 (2017): Művészet és praxis
										 
					2560-158X
										 
					1785-7821
										 | 
| Kapcsolat: |