Ugrás a tartalomhoz

A materializmus, boldogság, siker és élményfogyasztás összefüggéseinek vizsgálata tinédzserek körében

  • Metaadatok
Tartalom: https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/452
Archívum: Vezetéstudomány
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A materializmus, boldogság, siker és élményfogyasztás összefüggéseinek vizsgálata tinédzserek körében
Létrehozó:
Debreceni, János
Hofmeister, Ágnes
Kiadó:
Corvinus University of Budapest
Dátum:
2020-04-13
Téma:
materializmus
boldogság
élmény
siker
tinédzserek
Tartalmi leírás:
A materializmus, vagyis az anyagias attitűd azt fejezi ki, hogy mennyire fontosak és milyen szerepet játszanak a birtokolt, vagy birtokolni kívánt anyagi javak valakinek az életében. A néhány évtizedes múltra visszatekintő anyagiasságkutatások a materializmusnak szinte minden előzmény- és függő változóját feltárták, a kapcsolatok irányát bizonyították. Az elmúlt években előtérbe került a boldogsággal, a sikerrel, az élmény- és státuszfogyasztással való összefüggések vizsgálata. A kutatások jelentős része azonban kvantitatív módszertannal készül, ami nem alkalmas a mélyebb, szemantikai és pszichológiai jelentések feltérképezésére. Jelen tanulmány fotókollázs és szabad asszociációs módszer alkalmazásával végzett kutatás eredményeit mutatja be, arra keresve a választ, hogy a tinédzserek életében milyen szerepet játszanak az anyagi javak és a pénz, a boldogságérzet, a siker, vagy az élmények gyarapításában?
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált szakcikk
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14267/VEZTUD.2020.04.06
Forrás:
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 51 szám 4 (2020); 63-73
0133-0179
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2020 Vezetéstudomány | Budapest Management Review