Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Training of Special Educational Needs Students at Szeged University, Faculty of Engineering
|
Tartalom: | https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/jelenkori_tars-gazd_folyamatok/article/view/33128 |
---|---|
Archívum: | Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok |
Gyűjtemény: | Pályázati disszemináció |
Cím: |
Training of Special Educational Needs Students at Szeged University, Faculty of Engineering
Sajátos nevelési igényű hallgatók képzése az SZTE Mérnöki Karán
|
Létrehozó: |
Gál, József
Panyor, Ágota
Farkas, Ferenc
|
Kiadó: |
Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
|
Dátum: |
2019-03-15
|
Téma: |
learning difficulties
dropouts
students with special educational needs
tanulási nehézségek
lemorzsolódás
speciális nevelési igényű hallgatók
|
Tartalmi leírás: |
At University of Szeged Faculty of Engineering we have studied students with special needs, we got a picture of the situation and we aimed at launching a drop-out program. In this paper at the beginning of 201/2018 academic year we surveyed active status students’ opinions in spring semester, underlined the most large-scale professions (mechanical and food engineering). We have found that development is absolutely necessary since the definition of tailor-made requirements is evident in addition, we need to facilitate the integration of people in contemporary groups and we must provide our students with a sense of success. We also highlighted it, how to explore it, what problems can be faced in terms of learning in the context of learning difficulties, like dyslexia, dysgraphia, hearing or vision problems, concentration disturbance, stress, or other causes.
Az SZTE Mérnöki Karán első lépésként felmértük a speciális nevelési igényű hallgatókat, helyzetképet kaptunk, és megcéloztuk a lemorzsolódást csökkentő program beindítását. Jelen tanulmányban a 2017/2018. tanév 2. szemeszterének kezdetén, aktív hallgatók véleményét mértük fel, kiemelten foglalkozva a Kar leginkább nagy létszámú szakjaival (gépész- ill. élelmiszermérnök). Megállapítottuk, hogy fejlesztésre mindenképpen szükség van, hiszen ennek során az egyénhez igazított követelmények meghatározása evidens, emellett a kortárs csoportokba tartozók beilleszkedését elő kell segítenünk és sikerélményt kell biztosítani hallgatóinknak. Rávilágítottunk arra is, hogy szükséges annak feltárása, hogy milyen problémák állhatnak tanulmányi szempontból a tanulási nehézségek hátterében, úgymint diszlexia, diszgráfia, hallási vagy látási problémák, koncentráció zavar, stressz, vagy egyéb okok.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.14232/jtgf.2019.1.185-197
|
Forrás: |
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Vol 14 No 1 (2019); 185-197
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Vol. 14 Núm. 1 (2019); 185-197
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Vol. 14 No 1 (2019); 185-197
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Évf. 14 szám 1 (2019); 185-197
2676-9867
1788-7593
|
Kapcsolat: |