Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Felmérés trolibuszvezetők körében a hibrid trolibuszokról |
Tartalom: | https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/jelenkori_tars-gazd_folyamatok/article/view/32595 |
---|---|
Archívum: | Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok |
Gyűjtemény: | Közlekedés, logisztika |
Cím: |
Felmérés trolibuszvezetők körében a hibrid trolibuszokról
|
Létrehozó: |
Gál, József
Tóth, István Tibor
|
Kiadó: |
Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
|
Dátum: |
2018-01-01
|
Tartalmi leírás: |
In our urbanizing world has always been an important task the design and implementationof an efficient, economical, sustainable local transport system. Under the sustainability Today, almosteveryone understands the environmentally friendly use of energy-efficient solutions, which arealternatives to private transport electric public transport, cycling, walking, car-sharing and e-car wasdriving the generally accepted approach. Due to increasing population and changes of lifestyle,expands the number of individual trips and ever more complex to offer a solution that meets the manof our time. In Szeged, the settlement structure, the built transport infrastructure, the track-developednetwork, all suggest the expansion of the use of electric vehicles. The possibility of penetration ofelectric vehicles examines in two directions the H2020’s ELIPTIC project funded by the EuropeanUnion. One of the directions is the expansion, extension of trolleybus lines without the overheadconstruction reducing the rate by coach and bus services. The other direction to build a multifunctionalelectric charger network based on the existing infrastructure. We asked trolleybus drivers byquestionnaire about their opinions.
Városiasodó világunkban mindig fontos feladat volt a helyi közlekedés hatékony,gazdaságos, fenntartható kialakítása, megvalósítása. A fenntarthatóság alatt napjainkban szintemindenki a környezetbarát, energiahatékony megoldások alkalmazását érti. Manapság általánosanelfogadott szemlélet az egyéni közlekedést kiváltó elektromos hajtású közösségi közlekedés,kerékpározás, gyaloglás, carsharing és e-autózás fejlesztése. A lakosság számával és életmódjánakváltozásával bővülő egyéni utazások száma miatt egyre nehezebb olyan megoldást ajánlani, amikorunk emberének megfelel. Szegeden, a településszerkezet, az épített közlekedési infrastruktúra, akialakult kötöttpályás hálózat, mind sugallja az elektromos meghajtású járművek használatánakbővítését. Az elektromos jármüvek térhódításának lehetőségét két irányban vizsgálja az Európai Unióáltal támogatott H2020-as ELIPTIC projekt. Az egyik irány a trolibusz vonalak bővítése,meghosszabbítása felsővezeték építése nélkül, az autóbusszal végzett szolgáltatási arány kárára. Amásik irány a meglévő infrastruktúrára épülő multifunkcionális elektromos töltő hálózat kiépítése.Több cikkből álló publikációnkban trolibuszvezetőket kérdeztünk meg kérdőíves módszerrel atémában kialakult véleményükről.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.14232/jtgf.2018.1-2.9-13
|
Forrás: |
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Vol 13 No 1-2 (2018); 9-13
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Vol. 13 Núm. 1-2 (2018); 9-13
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Vol. 13 No 1-2 (2018); 9-13
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Évf. 13 szám 1-2 (2018); 9-13
2676-9867
1788-7593
|
Kapcsolat: |