Ugrás a tartalomhoz

Vásárlói szokások vizsgálata a M.I.T. Hungária Kft. szentesi üzleteiben

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/jelenkori_tars-gazd_folyamatok/article/view/32501
Archívum: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
Gyűjtemény: Hungarikumok, táplálkozás, fogyasztói szokások
Cím:
Vásárlói szokások vizsgálata a M.I.T. Hungária Kft. szentesi üzleteiben
Létrehozó:
Zsótér, Brigitta
Németh, Gabriella
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
Dátum:
2015-01-01
Tartalmi leírás:
The subject of our study is the survey of customers' habits in groceries of M.I.T. Hungária Kft. in Szentes. These groceries are all traditional small shops. In our research we applied a questionnaire survey in which we reached 298 customers. We examined their shopping habits, motivation, features, the conditions of their shopping, its frequency and quantity and other features, too. The customers go to these groceries on a daily basis or more times a week, besides, they spend 500-1 000 HUF in each case. The most important factors for them are the kind service, shop assistants and the proximity of the shops. They expressed their high satisfaction in each questions on their satisfaction. Most of them choose another shop because of its wider range of goods and sales so it would be worth to communicate the sales for customers in a better way, since it turned out from the analysis that those who are informed about sales tend to choose the given shop.
Tanulmányunk témája a M.I.T. Hungária Kft. szentesi élelmiszer üzleteiben való vásárlási szokások felmérése. Ezen élelmiszer üzletek a hagyományos kisboltok közé tartoznak. Kutatásunk során kérdőíves megkérdezést alkalmaztunk, melynek során 298 vevőt sikerült megkérdezni. Vizsgáltuk a vásárlók szokásait, motivációit, jellemzőit, illetve vásárlásuk körülményeit, gyakoriságát, mennyiségét, egyéb jellemzőit, stb. A vásárlók az üzleteket általában naponta vagy hetente több alkalommal keresik fel, egy-egy vásárlás alkalmával 500-1 000 forintot hagynak a pénztárnál. Fontos szempont számukra a precíz, kedves kiszolgálás, eladók és az üzlet jó megközelíthetőség. A legtöbb elégedettségi kérdésnél nagyon elégedettek voltak. Legtöbben a széles áruválaszték és az akciók miatt választanak másik üzletet, ezért érdemes lenne az akciókat jobban kommunikálni a vevőknek, mert az elemzésünkből az derült ki, hogy akik ismerik az akciókat, azokat nagyban befolyásolja az üzletválasztásánál. 
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14232/jtgf.2015.2.65-71
Forrás:
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Vol 10 No 2 (2015); 65-71
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Vol. 10 Núm. 2 (2015); 65-71
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Vol. 10 No 2 (2015); 65-71
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Évf. 10 szám 2 (2015); 65-71
2676-9867
1788-7593
Kapcsolat: