Ugrás a tartalomhoz

Szegedi élelmiszeripari hungarikumok helyzete, lehetőségei a globalizáció és a lokalizáció kölcsönhatásában

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/jelenkori_tars-gazd_folyamatok/article/view/32498
Archívum: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
Gyűjtemény: Hungarikumok, táplálkozás, fogyasztói szokások
Cím:
Szegedi élelmiszeripari hungarikumok helyzete, lehetőségei a globalizáció és a lokalizáció kölcsönhatásában
Létrehozó:
Kis, Krisztián
Pesti, Kitti
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
Dátum:
2015-01-01
Tartalmi leírás:
Food Hungaricums are traditional products that have historical past and due to their distinguished quality they represent added value. Despite their special characteristics the current market position is different from the desired situation. The results of questionnaire survey conducted among the students from the University of Szeged, reveals the inadequate awareness of Hungaricums. Students appreciate the distinctive characteristics of the Hungaricums, but they are price-sensitive, so they are less willing to pay a price premium. Depth interviews with food manufacturers producing Hungaricums in Szeged, have pointed out that they consider products become Hungaricums as an opportunity to improve their market situation. The overall conclusion is that the Hungaricum foods are suitable to effectively contribute to the successful localization, which is based on innovation, that allows to combine tradition with novel ideas, thus improving the competitivenes of Hungaricums at local, national and international level.
Az élelmiszeripari hungarikumok történelmi múlttal rendelkező, hagyományos módon előállított, hozzáadott értéket képviselő termékek. Kedvező tulajdonságaik ellenére jelenlegi piaci helyzetük eltér a kívánatostól. A szegedi egyetemisták körében végzett kérdőíves kutatás eredményeiből kiderül, hogy a hungarikumok ismertsége hiányos. A hallgatók értékelik a hungarikumok megkülönböztető jellemzőit, ugyanakkor árérzékenyek, többletfizetési hajlandóságuk jellemzően alacsony szintű. A szegedi élelmiszeripari hungarikumokat gyártókkal készített mélyinterjúk rámutattak arra, hogy piaci helyzetük javításának lehetőségeként tekintenek termékeik hungarikummá válására. Összességében megállapítható, hogy a hungarikum élelmiszerek alkalmasak arra, hogy hathatósan hozzájáruljanak a sikeres lokalizációhoz, amelynek alapja az innováció, ami lehetővé teszi, hogy elegyítsük, illetve megfelelően kombináljuk a tradíciót a nóvummal, javítva ezáltal a hungarikumok versenyesélyeit helyi, országos és nemzetközi viszonylatban egyaránt. 
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14232/jtgf.2015.2.9-34
Forrás:
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Vol 10 No 2 (2015); 9-34
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Vol. 10 Núm. 2 (2015); 9-34
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Vol. 10 No 2 (2015); 9-34
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Évf. 10 szám 2 (2015); 9-34
2676-9867
1788-7593
Kapcsolat: