Ugrás a tartalomhoz

Hazai termékek a turizmusban

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/jelenkori_tars-gazd_folyamatok/article/view/32466
Archívum: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
Gyűjtemény: Turizmus, regionalizmus
Cím:
Hazai termékek a turizmusban
Létrehozó:
Patyiné Stiblo, Mária
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
Dátum:
2012-01-01
Tartalmi leírás:
My aim is to reveal the role of regional food products in terms of the local cunsumers' touristic motivation system. In order to do this, in the form of a quantitative survey I examine the respondents'consumption patterns, sources of information and knowledge and my purpose is to uncover some elements of the consumption motivation and system of attitudes. In the planned research, I investigate mainly the local consumers' level of knowledge and attitudes with regional products and hungaricums. I choose the scope of components and touristic products from those which are under the origin protection of the European Union and from those which are products of the HÍR-collection or which are among the services of rural guest-table run by small-scale producers.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14232/jtgf.2012.1-2.134-145
Forrás:
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Vol 7 No 1-2 (2012); 134-145
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Vol. 7 Núm. 1-2 (2012); 134-145
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Vol. 7 No 1-2 (2012); 134-145
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Évf. 7 szám 1-2 (2012); 134-145
2676-9867
1788-7593
Kapcsolat: