Ugrás a tartalomhoz

Hagyományos magyar élelmiszerek

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/jelenkori_tars-gazd_folyamatok/article/view/32338
Archívum: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
Gyűjtemény: Régió és élemiszergazdaság
Cím:
Hagyományos magyar élelmiszerek
Létrehozó:
Polereczki, Zsolt
Szente, Viktória
Szigeti, Orsolya
Szakály, Zoltán
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
Dátum:
2009-01-01
Tartalmi leírás:
It is getting a more and more important question that where are the break trough points for the small and medium sized enterprises (SMEs) working in the food industry because of the strengthening market share of the import food products. We compare the SMEs marketing abilities to the consumer demands on high value added traditional Hungarian dishes to examine their possibilities to take the opportunity of these niche markets. The examination aims to clarify two core questions. On the one hand whether the SMEs are able to perceive the consumers' behaviour on these markets? On the other hand is the production of these products a real option for them? The research reveals that the enterprises have significant deficiencies in the field of marketing therefore most of them have limited opportunity to get to know the consumers and reach them effectively.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14232/jtgf.2009.3-4.49-54
Forrás:
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Vol 4 No 3-4 (2009); 49-54
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Vol. 4 Núm. 3-4 (2009); 49-54
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Vol. 4 No 3-4 (2009); 49-54
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Évf. 4 szám 3-4 (2009); 49-54
2676-9867
1788-7593
Kapcsolat: