Ugrás a tartalomhoz

A mentorálás pedagógiája

  • Metaadatok
Tartalom: http://dtk.tankonyvtar.hu/xmlui/handle/123456789/3898
Archívum: Digitális Tankönyvtár
Gyűjtemény: Digitális Tankönyvtár
Pedagógusképzés
Cím:
A mentorálás pedagógiája
Létrehozó:
Dr. Suplicz Sándor
Dr. Fűzi Beatrix
Kiadó:
Óbudai Egyetem
Dátum:
2015-08-04
2019-08-08T10:35:50Z
2019-08-08T10:35:50Z
Téma:
tanári minőség
mentorálás
változás
fejlesztés
gestalt
szenzitív tanításelemzés
diákvélemények
flow
valóságérzékelés
reflexiók
eredményesség
elfogadottság
szerepmodell
kognitív elemek
érzelmi-kapcsolati minták
Tartalmi leírás:
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem által koordinált TÁMOP 4.1.2.B.2-13/1-2013-0002 számú (A műszaki és humán szakterület szakmai pedagógusképzésének és képzők hálózatának fejlesztése) projekt keretében fejlesztett elektronikus tananyag. A tananyag célja, hogy a tanári munka minőségének felméréséhez és fejlesztéséhez kapaszkodókat nyújtson azoknak a gyakorlatvezető tanároknak és mentoroknak, akiknek a feladata a tanárjelöltek felkészítése és a pályakezdők szocializációjának támogatása, gyakorló pedagógusok fejlesztése. A fejlesztésre irányuló lehetőségek számosak, de a képzések és továbbképzések során a tanári minőséget alapvetően meghatározó területek többnyire érintetlenek maradnak. A mentornak adatik meg az utolsó esély, hogy valós szerephelyzetben jelentős változást tudjon elősegíteni. Valós mentori tapasztalatokból származó példák, konkrét mentorálási esetek elemzése segíti az olvasót. A tananyag útmutatást nyújt a fejlesztés, a változás területeinek és mélységének meghatározásához, továbbá a mentorálttal kapcsolatos bánásmód kialakításához, a fejlesztési, változási folyamat közös tervezéséhez, megvalósításához.
Nyelv:
magyar
Típus:
Text
Formátum:
application/zip
application/octet-stream
Azonosító:
Létrehozó:
Dr. Suplicz Sándor
Dr. Fűzi Beatrix