Ugrás a tartalomhoz

A mentorálás módszerei a szakmai tanárképzésben

  • Metaadatok
Tartalom: http://dtk.tankonyvtar.hu/xmlui/handle/123456789/3872
Archívum: Digitális Tankönyvtár
Gyűjtemény: Digitális Tankönyvtár
Pedagógusképzés
Cím:
A mentorálás módszerei a szakmai tanárképzésben
Létrehozó:
Dr. Makó Ferenc PhD
Kiadó:
Óbudai Egyetem
Dátum:
2015-01-15
2019-08-08T10:34:44Z
2019-08-08T10:34:44Z
Téma:
mérnöktanár
képesítési és kimeneti követelmények
tanári kompetenciák
iskolai gyakorlatok típusai
mentor
mentorált
tanárjelölt
mentorszerepek
mentorálás fázisai
mentor szaktudása
mentor személyisége
mentorálás spektrumfolyamata
mentorálás esettanulmányai
együtt tanítás technikái
Tartalmi leírás:
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem által koordinált TÁMOP 4.1.2.B.2-13/1-2013-0002 számú (A műszaki és humán szakterület szakmai pedagógusképzésének és képzők hálózatának fejlesztése) projekt keretében fejlesztett elektronikus tananyag. A tananyag feldolgozásával, Ön áttekinti a tanárjelöltek mentorálásának pedagógia értelmezését és funkcionális szerepét: a szakmai tanárjelöltek és pályakezdő pedagógusok felkészítéséhez kapcsolódóan. Megismeri a mérnöktanár képzés képesítési és kimeneti követelményeit, a tanári kompetenciaterületeket, az iskolai gyakorlatok típusait az azok színterein megvalósuló mentorálási feladatokat. Értelmezi a mentorszerepeket, az ahhoz szükséges szaktudást. Rendszerbe foglalja a mentori személyiség és cselekvési készség kialakulásához szükséges mentorkompetenciákat. Átfogó ismereteket és készségeket szerez a mentorálás spektrumfolyamatának megszervezéséhez és megvalósításához kapcsolódóan. A mentoráláshoz kapcsolódó problémamegoldó készségeit fejleszti esetanyagok feldolgozásával. Kezdeti tapasztalatokat szerez a tanárjelöltek önértékelésének és reflektív gondolkodásának fejlesztésében. Megismeri az együtt-tanítási stratégiákat.
Nyelv:
magyar
Típus:
Text
Formátum:
application/zip
application/octet-stream
Azonosító:
Létrehozó:
Dr. Makó Ferenc PhD