Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A hagyományos és az IKT-vel támogatott mérés és értékelés a szakképzésben |
Tartalom: | http://dtk.tankonyvtar.hu/xmlui/handle/123456789/3889 |
---|---|
Archívum: | Digitális Tankönyvtár |
Gyűjtemény: |
Digitális Tankönyvtár
Pedagógusképzés |
Cím: |
A hagyományos és az IKT-vel támogatott mérés és értékelés a szakképzésben
|
Létrehozó: |
dr. Bredács Alice Mária
|
Kiadó: |
BME Tanárképző Központ
|
Dátum: |
2015-07-17
2019-08-08T10:35:27Z
2019-08-08T10:35:27Z
|
Téma: |
szakképzés
pedagógiai ellenőrzés
pedagógiai mérés
pedagógiai értékelés
viszonyítás
becslés
összehasonlítás
rendszerszemlélet
rendszerelvű modell
mérőskála
mérési szintek
objektivitás
megbízhatóság
érvényesség
tudás
kompetencia
műveltség
kritikus és kreatív gondolkodás
problémamegoldás
taxonómia
mérőeszköz
teszt
mérés és értékelésetika
IKT és e-learning alapú tanulás és tanítás
IKT-műveltség
e-learning
digitális eszközök
nyitott oktatás
kollaboráció
konstruktív pedagógia
|
Tartalmi leírás: |
A tananyag összefoglalja a méréssel és értékeléssel kapcsolatos elméleti kereteket a szakképzésben. Elhelyezi a mérést és értékelést az oktatás – nevelés – képzés rendszerelvű modelljében. Leírja a mérhető és értékelhető tudás jellemzőit. Bemutat néhány fontosabb taxonómia rendszert. Részletesen jellemzi a Bloomi taxonómia rendszer megújítását. Foglalkozik a tanulói teljesítmény, a kompetenciák, a szakértelem és a műveltség egyes változóinak mérésének és értékelésének módjaival, különös tekintettel a digitális kompetenciára.
Tárgyalja a pedagógiai mérés alapismereteit (fogalmait, lépéseit, mérési szintjeit, mérési kritériumait); a pedagógiai értékelés fogalmát, jellemzőit, csoportosításának szempontjait és viszonyítási pontjait. Nagy hangsúlyt helyez a mérés és értékelés funkcióira és hatásrendszerére.
Egy fejezetben kitér az IKT és az E-learning alapú mérésre és értékelésre, ennek fogalmi- és szemléletváltozásaira, jellemzőire.
A mérés és értékelés elméletének részletes leírása mellett külön fejezetben foglalkozik a mérés és értékelés gyakorlatával, hat erősen különböző témákra és szakképzési területre vonatkozó "jó gyakorlat" bemutatásával.
A tárgyalás módja rendszerező modellalkotó szemléletű, a különböző mérési és értékelési struktúrák és modellek, valamint működési stratégiáik és elvek tematikus bemutatása miatt. A szerző fontosnak tartja, hogy a generációs változásokat is figyelemmel kísérjük a mérési és értékelési módszerek megválasztásában és kialakításában. Ez miatt a tananyag szemlélete újszerű.
A szöveges részeket sok táblázat, ábra és rajz szívesíti és teszi érthetőbbé. Minden fejezethez ellenőrző kérdések és feladatok tartoznak. A tananyag épít a klasszikus és a mai méréssel és értékeléssel foglalkozó hazai és nemzetközi szakirodalomra.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Text
|
Formátum: |
text/xml
application/octet-stream
|
Azonosító: | |
Forrás: |
eredeti
|
Létrehozó: |
A szerző nevének feltüntetése mellett nem kereskedelmi céllal szabadon másolható terjeszthető megjelentethető és előadható de nem módosítható.
|