Ugrás a tartalomhoz

Online vásárlási folyamat hatékonyságának növelése: Két webáruház használhatóságának összehasonlítása szemmozgáskövetéssel

  • Metaadatok
Tartalom: https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/200
Archívum: Vezetéstudomány
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
Online vásárlási folyamat hatékonyságának növelése: Két webáruház használhatóságának összehasonlítása szemmozgáskövetéssel
Létrehozó:
Gönczi, Kinga
Hlédik, Erika
Kiadó:
Corvinus University of Budapest
Dátum:
2020-03-07
Téma:
feladat komplexitása
szemmozgáskövetés
weboldal használhatósága
Tartalmi leírás:
A szemmozgás-követéses kutatások egyik jelentős kutatási irányává vált a weboldalak használhatóságának témaköre, ugyanakkor a marketingkutatásban és oktatásban egyelőre kevéssé van jelen. A szerzők tanulmányukkal a terület fontosságára szerették volna felhívni a figyelmet. A kutatás célja az volt, hogy egy komplex, több kutatási módszertant (szemmozgáskövetés, kvalitatív interjú, kérdőív) alkalmazva feltárják az online vásárlási döntés folyamatában a használhatósági problémákat eltérő komplexitású feladat esetén. Ennek érdekében két online játékbolt weboldalának hatékonyságát hasonlították össze szemmozgáskövetéssel úgy, hogy a vizsgálatban résztvevők felének egyszerűbb, másik felének komplexebb feladatot kellett megoldaniuk a weboldalon. Az eredményeket kvalitatív és kvantitatív módszerekkel is elemezték. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy mindkét weboldal esetében számos használhatósági probléma tárható fel, ugyanakkor módszertanilag fontos több kutatási módszer kombinálása a megfelelő eredmény eléréséhez.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált szakcikk
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14267/VEZTUD.2020.03.06
Forrás:
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 51 szám 3 (2020); 56-66
0133-0179
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2020 Vezetéstudomány / Budapest Management Review