Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A fogyasztói etnocentrizmus idegi korrelációi: Neuromarketing-kutatás az ismertség által okozott implicit agykérgi aktivitásmoduláció vizsgálatára |
| Tartalom: | https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/242 |
|---|---|
| Archívum: | Vezetéstudomány |
| Gyűjtemény: | Tanulmányok |
| Cím: |
A fogyasztói etnocentrizmus idegi korrelációi: Neuromarketing-kutatás az ismertség által okozott implicit agykérgi aktivitásmoduláció vizsgálatára
|
| Létrehozó: |
Varga, Ákos
Simon, Judit
Pintér, Attila
Tóth, Lilla
Kozák, Lajos Rudolf
|
| Kiadó: |
Corvinus University of Budapest
|
| Dátum: |
2020-03-07
|
| Téma: |
fogyasztói magatartás
fogyasztói neurotudomány
neuromarketing
fogyasztói etnocentrizmus
|
| Tartalmi leírás: |
A szerzők jelen tanulmányukban a fogyasztói etnocentrizmus idegi korrelációit vizsgálták 16 fő önkéntes részvételével, block-design fMRI-paradigma alkalmazásával. Az inger bemutatása (vagyis a stimulációs blokkok fő hatása) megmutatta a várt erős kétoldali occipitalis, occipito-temporális és alacsonyabb temporális lebeny aktivitást, amely összhangban van a vizuális rendszer ventralis feldolgozási folyamatával. Ezen felül megfigyelték az inger ismertségével kapcsolatos pozitív modulációs hatást az elülső cingularis kéregben (ACC), valamint a negatív modulációs hatásokat a bal oldali temporális lebeny alsó részén és bilateralisan a gyrus postcentralisokban. Eredményeik feltárták az ismertség neurológiai hátterét, ami hozzájárulhat a fogyasztói döntések hátterében húzódó neurológiai folyamatok jobb megértéséhez.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált szakcikk
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.14267/VEZTUD.2020.03.05
|
| Forrás: |
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 51 szám 3 (2020); 45-55
0133-0179
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2020 Vezetéstudomány / Budapest Management Review
|