Ugrás a tartalomhoz

A fogyasztói etnocentrizmus idegi korrelációi: Neuromarketing-kutatás az ismertség által okozott implicit agykérgi aktivitásmoduláció vizsgálatára

  • Metaadatok
Tartalom: https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/242
Archívum: Vezetéstudomány
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A fogyasztói etnocentrizmus idegi korrelációi: Neuromarketing-kutatás az ismertség által okozott implicit agykérgi aktivitásmoduláció vizsgálatára
Létrehozó:
Varga, Ákos
Simon, Judit
Pintér, Attila
Tóth, Lilla
Kozák, Lajos Rudolf
Kiadó:
Corvinus University of Budapest
Dátum:
2020-03-07
Téma:
fogyasztói magatartás
fogyasztói neurotudomány
neuromarketing
fogyasztói etnocentrizmus
Tartalmi leírás:
A szerzők jelen tanulmányukban a fogyasztói etnocentrizmus idegi korrelációit vizsgálták 16 fő önkéntes részvételével, block-design fMRI-paradigma alkalmazásával. Az inger bemutatása (vagyis a stimulációs blokkok fő hatása) megmutatta a várt erős kétoldali occipitalis, occipito-temporális és alacsonyabb temporális lebeny aktivitást, amely összhangban van a vizuális rendszer ventralis feldolgozási folyamatával. Ezen felül megfigyelték az inger ismertségével kapcsolatos pozitív modulációs hatást az elülső cingularis kéregben (ACC), valamint a negatív modulációs hatásokat a bal oldali temporális lebeny alsó részén és bilateralisan a gyrus postcentralisokban. Eredményeik feltárták az ismertség neurológiai hátterét, ami hozzájárulhat a fogyasztói döntések hátterében húzódó neurológiai folyamatok jobb megértéséhez.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált szakcikk
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14267/VEZTUD.2020.03.05
Forrás:
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 51 szám 3 (2020); 45-55
0133-0179
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2020 Vezetéstudomány / Budapest Management Review