Ugrás a tartalomhoz

A neuromarketing aktuális helyzete és a mintaelemszámra vonatkozó kihívásai, különös tekintettel a szemkamerás mérésekre

  • Metaadatok
Tartalom: https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/211
Archívum: Vezetéstudomány
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A neuromarketing aktuális helyzete és a mintaelemszámra vonatkozó kihívásai, különös tekintettel a szemkamerás mérésekre
Létrehozó:
Lázár, Erika
Szűcs, Krisztián
Kiadó:
Corvinus University of Budapest
Dátum:
2020-03-07
Téma:
neuromarketing
műszeres megfigyelések
szemkamera
mintanagyság
megbízhatóság
Tartalmi leírás:
A neuromarketing-vizsgálatok sajátossága, hogy kvalitatív és kvantitatív eljárások közé is besorolják a szakirodalomban. Ennek oka leginkább az, hogy a résztvevők száma inkább a kvalitatív mintanagyságok méretéhez igazodik, miközben a mérési pontokból származó adatok mennyisége lehetővé teszi a kvantitatív elemzéseket. Jelen összefoglaló a műszeres megfigyelések egy típusának, a szemkamerás vizsgálatok módszertani értékelésére fókuszál, különös tekintettel a megfelelő mintanagyság meghatározására. A probléma abból adódik, hogy ezek a vizsgálatok a szem mozgásának detektálásával a tudatalatti reakciók mérésére alapulnak, ezzel együtt nagy előnyének tekintik, hogy az agyi mechanizmus hasonlóságai révén alacsony résztvevői elemszám mellett a társadalomtudományi kutatásokban elvárt, magas megbízhatóságú statisztikai eredményeket szolgáltat az adott célcsoportra nézve. Ezért itt a szerző összefoglalja, hogy milyen mintanagyságok javasoltak a szemkamerás mérések esetében akkor, ha a megbízhatóság fontos szempont. 
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált szakcikk
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14267/VEZTUD.2020.03.08
Forrás:
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 51 szám 3 (2020); 79-88
0133-0179
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2020 Vezetéstudomány / Budapest Management Review