Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A neuromarketing aktuális helyzete és a mintaelemszámra vonatkozó kihívásai, különös tekintettel a szemkamerás mérésekre |
| Tartalom: | https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/211 |
|---|---|
| Archívum: | Vezetéstudomány |
| Gyűjtemény: | Tanulmányok |
| Cím: |
A neuromarketing aktuális helyzete és a mintaelemszámra vonatkozó kihívásai, különös tekintettel a szemkamerás mérésekre
|
| Létrehozó: |
Lázár, Erika
Szűcs, Krisztián
|
| Kiadó: |
Corvinus University of Budapest
|
| Dátum: |
2020-03-07
|
| Téma: |
neuromarketing
műszeres megfigyelések
szemkamera
mintanagyság
megbízhatóság
|
| Tartalmi leírás: |
A neuromarketing-vizsgálatok sajátossága, hogy kvalitatív és kvantitatív eljárások közé is besorolják a szakirodalomban. Ennek oka leginkább az, hogy a résztvevők száma inkább a kvalitatív mintanagyságok méretéhez igazodik, miközben a mérési pontokból származó adatok mennyisége lehetővé teszi a kvantitatív elemzéseket. Jelen összefoglaló a műszeres megfigyelések egy típusának, a szemkamerás vizsgálatok módszertani értékelésére fókuszál, különös tekintettel a megfelelő mintanagyság meghatározására. A probléma abból adódik, hogy ezek a vizsgálatok a szem mozgásának detektálásával a tudatalatti reakciók mérésére alapulnak, ezzel együtt nagy előnyének tekintik, hogy az agyi mechanizmus hasonlóságai révén alacsony résztvevői elemszám mellett a társadalomtudományi kutatásokban elvárt, magas megbízhatóságú statisztikai eredményeket szolgáltat az adott célcsoportra nézve. Ezért itt a szerző összefoglalja, hogy milyen mintanagyságok javasoltak a szemkamerás mérések esetében akkor, ha a megbízhatóság fontos szempont.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált szakcikk
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.14267/VEZTUD.2020.03.08
|
| Forrás: |
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 51 szám 3 (2020); 79-88
0133-0179
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2020 Vezetéstudomány / Budapest Management Review
|