Ugrás a tartalomhoz

Az iskolai könyvtár mint harmadik hely

  • Metaadatok
Tartalom: https://edit.elte.hu/xmlui/bitstream/10831/46538/1/infkoz_237-246_Kaman.pdf
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (BTK)
Információközvetítés és közösségépítés – multifunkciós könyvtári hálózatok
Cím:
Az iskolai könyvtár mint harmadik hely
Létrehozó:
Kámán, Veronika
Közreműködő:
ELTE szervezeti egységen kívüli
Kiadó:
Budapest
ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézet
Dátum:
2020
Téma:
iskolai könyvtár
harmadik hely
Tartalmi leírás:
Ray Oldenburg amerikai szociológus 1989-ben hozta be a köztudatba The great good place című munkájával a harmadik hely fogalmát, amely három évtizede vitathatatlanul formálja a könyvtárakról és a könyvtárak önmagukról, szolgáltatásaikról, tereikről való gondolkodást egyaránt. Oldenburg álláspontja szerint az otthonunk („első hely”) és a munkahelyünk (jelen tanulmány értelmezése szerint az iskola – „második hely”) között, avagy ezeken túl létezik a „harmadik hely” mint mindezektől független közösségi tér: olyan nyilvános hely, amely otthont ad rendszeres, önkéntes, informális közösségi alkalmaknak. A tanulmány áttekinti, hogy az iskolai könyvtárak milyen értelemben definiálhatók harmadik helyként egy iskola szervezetében, s bemutatja, hogy ebből a speciális szempontból miképpen töltenek be helyettesíthetetlen szerepet az iskola egészének tanító-nevelő folyamatában.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/bookPart
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
elte:Kiszl Péter; Németh Katalin
elte:Információközvetítés és közösségépítés – multifunkciós könyvtári hálózatok
elte:10.21862/infkoz.237
elte:246
elte:237
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess