Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Az iskolai könyvtár mint harmadik hely |
Tartalom: | https://edit.elte.hu/xmlui/bitstream/10831/46538/1/infkoz_237-246_Kaman.pdf |
---|---|
Archívum: | EDIT |
Gyűjtemény: |
ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (BTK) Információközvetítés és közösségépítés – multifunkciós könyvtári hálózatok |
Cím: |
Az iskolai könyvtár mint harmadik hely
|
Létrehozó: |
Kámán, Veronika
|
Közreműködő: |
ELTE szervezeti egységen kívüli
|
Kiadó: |
Budapest
ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézet
|
Dátum: |
2020
|
Téma: |
iskolai könyvtár
harmadik hely
|
Tartalmi leírás: |
Ray Oldenburg amerikai szociológus 1989-ben hozta be a köztudatba The great good place
című munkájával a harmadik hely fogalmát, amely három évtizede vitathatatlanul formálja
a könyvtárakról és a könyvtárak önmagukról, szolgáltatásaikról, tereikről való gondolkodást
egyaránt. Oldenburg álláspontja szerint az otthonunk („első hely”) és a munkahelyünk (jelen
tanulmány értelmezése szerint az iskola – „második hely”) között, avagy ezeken túl létezik a
„harmadik hely” mint mindezektől független közösségi tér: olyan nyilvános hely, amely otthont
ad rendszeres, önkéntes, informális közösségi alkalmaknak. A tanulmány áttekinti, hogy
az iskolai könyvtárak milyen értelemben definiálhatók harmadik helyként egy iskola szervezetében,
s bemutatja, hogy ebből a speciális szempontból miképpen töltenek be helyettesíthetetlen
szerepet az iskola egészének tanító-nevelő folyamatában.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/bookPart
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
elte:Kiszl Péter; Németh Katalin
elte:Információközvetítés és közösségépítés – multifunkciós könyvtári hálózatok
elte:10.21862/infkoz.237
elte:246
elte:237
|
Létrehozó: |
info:eu-repo/semantics/openAccess
|