Ugrás a tartalomhoz

„…it was more like a cigarette-end, than a cigarette, but we smoked it sparingly”
„…inkább csutka volt, mint cigaretta, de takarékosan végigszívtuk”

  • Metaadatok
Tartalom: http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/33336
Archívum: Iskolakultúra
Gyűjtemény: Tematikus blokk
Cím:
„…it was more like a cigarette-end, than a cigarette, but we smoked it sparingly”
„…inkább csutka volt, mint cigaretta, de takarékosan végigszívtuk”
Létrehozó:
Horváth, Csaba
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Dátum:
2019-12-02
Téma:
Géza Ottlik
György Konrad
’60’s Hungarian literature
educational novel
personal development
Ottlik Géza
Konrád György
60-as évek magyar irodalma
oktatási regény
személyes fejlődés
Tartalmi leírás:
The protagonists of the School at the Frontier have the same characters in their child- and adulthood. The time is out of joint in two ways: the structure of chapters makes controversial the process of the reading and the biological and social growing up of the novel’s figures; so the personality is not to reach but to save during the school –years.Konrád’s book, The Visitor was published ten years after Ottlik’s novel. Its protagonist is a bureaucrat who is trying to find the ways of freedom in a world deprived of liberty. Though the School at the Frontier has been considered as a „possibility of the saved freedom” by the literary critics, it shows considerable analogies with Konrád’s novel.
Az Iskola a határon szereplői az alreáliskola első napján ugyanolyan személyiségjegyekkel bírnak, mint a könyv végén. Kétszeresen is kizökkent az idő: a szöveg olvasásának folyamata ellentétes lett a felnövés biológiai menetével, visszafelé halad; így nem beszélhetünk a személyiség önépítéséről, annak legfeljebb csak a megtartása lehetséges. Konrád György A látogató című könyve tíz évvel Ottlik regénye után jelent meg. Főhőse egy hivatalnok, aki élni próbál azzal a kevés lehetőséggel, amit a világ az életben vagy a hivatal a munkája végzése során felkínál neki. A két könyv mégis feltűnő analógiákat mutat.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14232/ISKKULT.2019.12.65
Forrás:
Iskolakultúra; Vol 29 No 12 (2019); 65-72
Iskolakultúra; Évf. 29 szám 12 (2019); 65-72
1588-0818
1215-5233
Kapcsolat: