Ugrás a tartalomhoz

A számviteli képzés helye és szerepe a felsőoktatás stratégiai célkitűzései mentén

  • Metaadatok
Tartalom: https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/402
Archívum: Vezetéstudomány
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A számviteli képzés helye és szerepe a felsőoktatás stratégiai célkitűzései mentén
Létrehozó:
Sisa, Krisztina
Siklósi, Ágnes
Harsányi, Gergely
Veress, Attila
Kiadó:
Corvinus University of Budapest
Dátum:
2020-02-06
Téma:
felsőoktatási szektor
számvitel oktatás
oktatási módszerek
innováció
fenntarthatóság
Tartalmi leírás:
A gyorsan változó környezet, a hosszú távú kihívások, mint a globalizáció, az erőforrásokra nehezedő nyomás, az európai társadalmak elöregedése folyamatos megújulásra készteti az oktatási rendszert. Az Európai Unió és ezzel párhuzamosan hazánk egyik fő stratégiai célkitűzése az oktatási rendszer teljesítményének és ezen belül is a felsőoktatás vonzerejének növelése. Az Európa 2020 stratégia célkitűzései szerint (Európai Bizottság, 2010) a megvalósítandó célok öt területet érintenek alapvetően: foglalkoztatás, kutatás és innováció, éghajlatváltozás és energia, oktatás, valamint a szegénység elleni küzdelem. E célok között szoros az összefüggés, hiszen a tudáson és az innováción alapuló, fenntarthatóan növekvő, versenyképes gazdaság kialakítása, a magas foglalkoztatás elérése megfelelő oktatási rendszer nélkül elképzelhetetlen. A szerzők tanulmányukban a magyarországi gazdaságtudományi felsőoktatásra fókuszálva adnak képet a jelenlegi helyzetről, bemutatva a lehetőségeket egy hosszú távon fenntartható, folyamatos megújulásra képes rendszerről. 
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált szakcikk
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14267/VEZTUD.2020.02.03
Forrás:
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 51 szám 2 (2020); 32-45
0133-0179
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2020 Vezetéstudomány / Budapest Management Review