Ugrás a tartalomhoz

Advertising Bans in the Internal Market
Reklámtilalmak a belső piacon

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.lib.unideb.hu/profuturo/article/view/4516
Archívum: Pro Futuro
Gyűjtemény: Jog- és államtudomány
Open Access DRIVERset
Cím:
Advertising Bans in the Internal Market
Reklámtilalmak a belső piacon
Létrehozó:
Leidenmühler, Franz
Fodor, László
Balogh, Judit
Bartha, Ildikó
Kiadó:
Debreceni Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar
Dátum:
2011-10-30
Téma:
gambling
free movement of services
ban on advertisements
internal market
European Court of Justice
szerencsejáték
szolgáltatásnyújtás szabadsága
reklámtilalom
belső piac
Európai Bíróság
Tartalmi leírás:
Die ungarischen Werbebeschränkungen für Glücksspiel-Dienstleistungen aus anderen Mitgliedstaaten der EU sind nicht mit den Vorgaben aus dem Unionsrecht vereinbar und können daher aufgrund des Vorrangs des Unionsrechts den Werbenden nicht entgegengehalten werden, die sich auf die Freiheit der Dienstleistungserbringung nach Art. 56 AEUV berufen können. Entsprechend der ständigen Rechtsprechung des EuGH erstreckt sich die Vorrangwirkung auch auf Strafbestimmungen, die an unionsrechtswidrige Normen anknüpfen. Die Unanwendbarkeit der unionsrechtswidrigen Bestimmungen bezieht sich nicht nur auf den in einem anderen Mitgliedstaat ansässigen Dienstleistungserbringer, sondern auch auf die inländischen Werbepartner.
Az Európai Unió jogának egyik fontos célkitűzése a belső piac megvalósítása. A tagállami kereskedelmi szabályok – mint például a reklámkorlátozások vagy reklámtilalmak – egy része tagállamonként jelentősen eltér. A belső piacon így mindenekelőtt az áruk szabad mozgását, valamint a szolgáltatások szabad áramlását akadályozhatják. Ennélfogva a gazdasági szabadságok érvényesülésének elősegítése érdekében az Európai Bíróság számos ítéletében meghatározta a tagállami reklámszabályok uniós jogi korlátait. Különösen az EUMSZ 56. cikke szerinti „szolgáltatások szabad áramlása” biztosítható csak abban az esetben, ha a határon átnyúló szolgáltatáskínálatot is megfelelő módon lehet reklámozni. E szabályozási hátteret fgyelembe véve az alábbiakban vizsgált, a szerencsejátékszolgáltatások reklámtilalmáról szóló magyar előírás [az 1991. évi XXXIV. törvény 1. §-ának (4) és (5) bekezdése, valamint 2. §-ának (7) bekezdése] különösen problematikusnak tűnik. Mindenekelőtt azért, mert ez a rendelkezés nem csupán a belföldön, hanem az Európai Unió más tagállamaiban (jogszerűen) kínált szolgáltatások reklámjára is vonatkozik.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
text
text
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.26521/Profuturo/2011/1/4516
Forrás:
Pro Futuro; Vol 1 No 1 (2011); 12-23
Pro Futuro; Évf. 1 szám 1 (2011); 12-23
2063-2754
2063-1987
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2011 Pro Futuro