Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
Desztinációk menedzsmentjének alapjai – Fókuszban a pozícionálás és a kínálatfejlesztés |
| Tartalom: | http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/4475/ |
|---|---|
| Archívum: | Corvinus Kutatások |
| Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Commerce and tourism Type = Teaching Resource |
| Cím: |
Desztinációk menedzsmentjének alapjai – Fókuszban a pozícionálás és a kínálatfejlesztés
|
| Létrehozó: |
Pinke-Sziva, Ivett
|
| Kiadó: |
Budapesti Corvinus Egyetem
|
| Dátum: |
2018-08
|
| Téma: |
Commerce and tourism
|
| Tartalmi leírás: |
A turisztikai célterületek, a desztinációk sok tekintetben a turisztikai verseny alapvető egységei. Napjaink turisztikai trendjei számos kihívást tartogatnak a versenyben való helytállás tekintetében, elegendő akár csak az új turisták fokozódó igényeire, a személyes, autentikus élmények keresésére gondolnunk. Mindemellett szükséges azt is látnunk, hogy a desztinációk nem csupán turisztikai keresletet hivatottak kielégíteni, hanem mindennek úgy szükséges történnie, hogy a helyi közösség jólléte fokozódjon és az egyébként gyakran attrakcióként szolgáló értékek ne sérüljenek.
Mindezért a turisztikai desztinációk bármilyen szervezeti formájú menedzsmentje elsődleges fontosságú. Kiemelt jelentőséget kap a stratégiai tervezés és azon belül is a desztináció pozícionálása, ezáltal válik lehetővé az, hogy a célterület olyan élményeket tudjon nyújtani, amelyek egyediek, az adott célcsoport számára emlékezetesek, visszatérésre motiválók, és ezáltal a jelentősen megkülönböztethetők a versenytársaktól. Minderre épülhetnek fel az élményeket szolgáló kínálati elemek, a piacon megjeleníthető ajánlatok.
Jelen jegyzet az alapfogalmak tisztázásával, a legfrissebb megközelítések bemutatásával kezdődik, mind a desztinációt, mind annak menedzsmentjét illetően, különös hangsúlyt helyezve az emlékezetes élmény jelentőségének megértésére. A következőkben a desztinációk pozícionálása kerül a fókuszba a napjaink gyakorlatában alkalmazott szegmentációval és egyedi élményígéretek kikristályosításával kapcsolatos módszerek és példák bemutatásával.
|
| Nyelv: |
magyar
magyar
|
| Típus: |
Teaching Resource
NonPeerReviewed
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
Pinke-Sziva, Ivett (2018) Desztinációk menedzsmentjének alapjai – Fókuszban a pozícionálás és a kínálatfejlesztés. Budapesti Corvinus Egyetem. ISBN 978-963-503-732-2
|
| Kapcsolat: |