Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A hazai életstílus-kutatások történeti áttekintése = The history of lifestyle-based segmentation researches in Hungary |
Tartalom: | http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/4344/ |
---|---|
Archívum: | Corvinus Kutatások |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Marketing Subject = Culture, sport Type = Article |
Cím: |
A hazai életstílus-kutatások történeti áttekintése = The history of lifestyle-based segmentation researches in Hungary
|
Létrehozó: |
Törőcsik, Mária
Szűcs, Krisztián
|
Kiadó: |
Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kar
|
Dátum: |
2019-12
|
Téma: |
Culture, sport
Marketing
|
Tartalmi leírás: |
A hiánygazdaság megszűnése után megnyílt az út a marketingtevékenység aktív művelése előtt, ami a gazdasági döntéshozók mérlegelendő
szempontjai között a fogyasztók státusának felértékelődését is eredményezte. A hirtelen sokszínűvé vált társadalmi környezet
megértésének, a sikeresebb piaci fellépés igényének céljával került a marketingszakemberek érdeklődésének homlokterébe az életstílus
vizsgálata, aminek gyökere a szociológusok stratifikációval kapcsolatos gondolataiban, a korábban végzett életmódkutatásaikban
kereshető. A szerzők tanulmányukban áttekintik a magyarországi életstílus-kutatásokat, azok eredményeinek tanulságait, elemezve a
társadalom szerkezetében mutatkozó elmozdulások nyomait. Törekedtek arra, hogy az egyes kutatások koncepcionális alapjait, illetve
az alkalmazott módszertant is ismertessék, így jutnak el az 1990-es évektől a legfrissebb, 2018-ban végzett kutatásukig. Kifejtik, hogy
milyen módszertani problémákat jelent ma az ilyen típusú kutatás, illetve azt, miképp tematizálódik az életstílus kérdésköre. ----
With the end of the shortage economy economic decision makers started to appreciate consumers' status again. As the social environment suddenly became diverse, marketing experts began to focus on lifestyles, based on the related insights and previous
lifestyle-research of social scientists. This study provides an overview of lifestyle-researches in Hungary and their findings while
analyzing the traces of shifts in the social structure. The study also presents the conceptual foundations of the reviewed researches
as well as their underlying methodologies. It starts with the studies of the 1990s and concludes with the findings of the authors’ latest, 2018 survey. The authors also investigate what methodological questions arise from the topic of lifestyle and in what ways it
is presented currently.
|
Nyelv: |
magyar
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
Törőcsik, Mária and Szűcs, Krisztián (2019) A hazai életstílus-kutatások történeti áttekintése = The history of lifestyle-based segmentation researches in Hungary. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 50 (12). pp. 99-111. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.12.09
|
Kapcsolat: |