Ugrás a tartalomhoz

A spontán beszéd és a felolvasás temporális jellemzői kisiskolás korban

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs3.mtak.hu/index.php/beszkut/article/view/1618
Archívum: Beszédkutatás
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A spontán beszéd és a felolvasás temporális jellemzői kisiskolás korban
Létrehozó:
Bóna, Judit
Kiadó:
MTA Nyelvtudományi Intézet
Dátum:
2019-06-01
Tartalmi leírás:
Temporal characteristics of spontaneous speech and reading in primary and middle school age The aim of this study is to examine the temporal differences between spontaneous speech and reading of schoolchildren of different ages. Third, fifth and seventh-grade children participated in the study. The results show that speech tempo does not change linearly with the increase of age. In the comparison of the age groups, the difference between speech production processes (planning of spontaneous speech and becoming practiced in reading) has been observed. On the other hand, the comparison of the temporal characteristics of the two speech tasks showed how the two types of speech planning processes are related in naive readers and in experienced readers.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
A tanulmányokat szakterületi kompetenciával rendelkező szakemberek lektorálták.
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.15775/Beszkut.2019.272-290
Forrás:
Beszédkutatás; Évf. 27 szám 1 (2019); 272-290
2732-3765
1218-8727
10.15775/Beszkut.2019
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2019 Szerző, MTA NYTI