Ugrás a tartalomhoz

A főbb agrártermékek piacra jutásának feltételei az EU-csatlakozás küszöbén - I. kötet - Növényi termékek

  • Metaadatok
Tartalom: http://repo.aki.gov.hu/2924/
Archívum: AKI Repository
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = Q - Agricultural and Natural Resource Economics – Environmental and Ecological Economics
Type = Book
Cím:
A főbb agrártermékek piacra jutásának feltételei az EU-csatlakozás küszöbén - I. kötet - Növényi termékek
Létrehozó:
Kartali, János
Juhász, Anikó
Kőnig, Gábor
Kürti, Andrea
Orbánné Nagy, Mária
Stauder, Márta
Wagner, Hartmut
Közreműködő:
Kartali, János
Kiadó:
Agrárgazdasági Kutató Intézet
Dátum:
2004
Téma:
Q - Agricultural and Natural Resource Economics – Environmental and Ecological Economics
Tartalmi leírás:
A tanulmány a magyar mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek versenyképességének azon vonatkozásait elemzi, amelyek a piaci működés egyes fontos elemeiből adódnak. A keresleti és kínálati tényezők vizsgálata mellett a marketing, a logisztika, a disztribúció tekintetében fennálló versenyelőnyeinket, vagy versenyhátrányainkat is bemutatja. Az export célpiacaink és ottani konkurenseink árai között árösszehasonlításokat is végez. Elemzi a főbb ágazatok árpolitikáját, az export versenyelőny nemzetközi számítási módszere alapján fennálló és a piaci részesedés alapján értékelhető versenyelőnyeinket, illetve hátrányainkat. A termékpályák résztvevőinek versenyviszonyait, a piaci szereplők számát is elemzi a piaci részesedés és a koncentráció szempontjából. Az uniós csatlakozással egy időben számunkra lényegesen megváltozó exporttámogatás feltételeit, az ágazat exportját és importját egyaránt érintő vámváltozások hatásait is bemutatja. A vizsgálat céljára kijelölt termékpályák (baromfi, sertés, tej, gabona, olajosmag, zöldség-gyümölcs, bor) a magyar exportban vezető szerepet betöltő termékek, a magyar agrárkivitelnek mintegy kétharmadát képviselik. = The study analyses the factors of competitiveness in the Hungarian agriculture and food industry which are due to the various elements of the market. It not only provides an analysis on the factors of demand and supply but it also presents Hungary's advantages in the fields of marketing, logistics and distribution. It draws comparisons between the Hungarian prices in the export markets and the prices of Hungary's competitors. It analyses the price policy of the main sectors and presents the prevailing export advantages and disadvantages by applying the international methods of calculations and by evaluating the market shares. Concerning the market share and concentration it also analyses the conditions of competition of the market players for the various commodities. It presents also the terms export subsidies changed due to the EU accession of Hungary and the effects of the changing tariffs influencing both the export and import of the sector. The commodities selected for the analysis (poultry meat, pork, milk, cereals, oil seeds, fruit and vegetable, wine) include products of great importance for the Hungarian export and account for two-third of the Hungarian agricultural export.
Nyelv:
magyar
Típus:
Book
PeerReviewed
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Kartali, János (ed); Kartali, János and Juhász, Anikó and Kőnig, Gábor and Kürti, Andrea and Orbánné Nagy, Mária and Stauder, Márta and Wagner, Hartmut (2004): A főbb agrártermékek piacra jutásának feltételei az EU-csatlakozás küszöbén - I. kötet - Növényi termékek. Agrárgazdasági Tanulmányok, 2004 (1. I.). Agrárgazdasági Kutató Intézet, Budapest. ISBN 963 491 461 6
Kapcsolat: