Ugrás a tartalomhoz

Air-Breathing Ion Engines
Légköri gázokkal táplált ionhajtóművek

  • Metaadatok
Tartalom: http://journals.uni-nke.hu/index.php/reptudkoz/article/view/264
Archívum: Repüléstudományi Közlemények
Gyűjtemény: Article
Cím:
Air-Breathing Ion Engines
Légköri gázokkal táplált ionhajtóművek
Létrehozó:
Nagy, Imre
Kiadó:
Nordex Nonprofit Kft. – Dialóg Campus Kiadó
Dátum:
2019-05-16
Tartalmi leírás:
Even if artificial satellites circulating on low Earth orbits are ideal for multiple tasks due to low elevation, they can only be used to a limited extent, because atmospheric braking leads to rapid loss of height and thus short lifetime. The ion thrusters using upper atmospheric gases can be the solution for the lifetime problem. The power can be provided by solar cells. These engines can be effective at altitudes of around 200 km, and in the future it is possible to reduce the operating height down to 80 km. In this work, we review the history of the new types of ion engines and their expectations, and examine their application in military, civilian and scientific fields.
Az alacsony pályákon keringő mesterséges holdak, bár az alacsony pályamagasság miatt több feladatra is ideálisak lennének, csak korlátozottan alkalmazhatók, mert a légköri fékeződés gyors magasságvesztéshez, és így rövid élettartamhoz vezet. Az élettartammal kapcsolatos problémára a hajtóközegként a felső légköri gázokat használó ionhajtóművek jelenthetik a megoldást, amelyek energiaszükségletét napelemek biztosíthatják. Ezek a hajtóművek 200 km körüli magasságokban lehetnek hatékonyak jelenleg, távlatilag pedig elképzelhető a működési magasság csökkentése akár 80 km-ig is. Jelen munkában áttekintjük az újfajta ionhajtóművek történetét, a velük szembeni elvárásokat, és megvizsgáljuk az alkalmazásuk lehetőségeit katonai, polgári, illetve tudományos téren egyaránt.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.32560/rk.2019.1.17
Forrás:
Aeronautical Science Bullettins; Repüléstudományi Közlemények 2019/1; 213-222
Aeronautical Science Bulletins; Aeronautical Science Bulletins 2019/1; 213-222
Aeronautical Science Bullettins; Repüléstudományi Közlemények 2019/1; 213-222
Repüléstudományi Közlemények; Repüléstudományi Közlemények 2019/1; 213-222
Aeronautical Science Bullettins; Repüléstudományi Közlemények 2019/1; 213-222
1789-770X
1417-0604
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2019 Imre Nagy