Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
LEAP into the Future
|
Tartalom: | http://journals.uni-nke.hu/index.php/reptudkoz/article/view/14 |
---|---|
Archívum: | Repüléstudományi Közlemények |
Gyűjtemény: | Article |
Cím: |
LEAP into the Future
Ugrás a jövőbe
|
Létrehozó: |
Dr. Beneda, Károly
|
Kiadó: |
Nordex Nonprofit Kft. – Dialóg Campus Kiadó
|
Dátum: |
2018-12-10
|
Tartalmi leírás: |
Development of aircraft engines has become an increasingly more complex task; a construction can play an important role for many decades before it can be replaced by a brand new design. CFM56, the highly successful high-bypass-ratio turbofan engine, which has been developed by a cooperation between GE and SNECMA and counts four major variants, has been superseded by a brand new type after more than three decades of manufacturing instead of further refinements. This is the LEAP engine, the name of which suggests a rather large change in contrast to conventional solutions. The developers have taken full advantage of the clean sheet design that has been not limited by constraints of any older solution. This can result easily in an other determinative engine type in commercial aviation in the following decades.
A repülőgép-hajtóművek fejlesztése napjainkban egyre összetettebb feladat; egy-egy konstrukció évtizedeken keresztül meghatározó szerepet játszik, mire egy új típus bevezetésre kerülhet. Az amerikai-francia kooperációban készülő CFM56 nagy múltú típuscsalád munkálatait is jó harminc év és négy fő változat után nyilvánították befejezettnek, amikor elérkezett az idő, hogy az évtizedek alatt felhalmozott tapasztalatot ne egy már meglévő finomítására fordítsák, hanem új alapokon nyugvó gázturbina szülessen. Ez lett a LEAP[1], amelynek neve által sugallt ugrás valóban bekövetkezett, hiszen ez a hajtómű kihasználva az újdonság jelentette szabadságot, ami a korábbi változatok továbbfejlesztése esetén mindenképpen megköti a tervezők kezét, sikerült jelentős előrelépést létrehozni, amely nagy valószínűséggel meghatározó tényező lesz az elkövetkező évek polgári repülésében.
[1] LEAP: Leading Edge Aviation Propulsion, élvonalbeli repülőgép-hajtómű
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: | |
Forrás: |
Aeronautical Science Bullettins; Repüléstudományi Közlemények 2018/3; 27-44
Aeronautical Science Bulletins; Repüléstudományi Közlemények 2018/3; 27-44
Aeronautical Science Bullettins; Repüléstudományi Közlemények 2018/3; 27-44
Repüléstudományi Közlemények; Repüléstudományi Közlemények 2018/3; 27-44
Aeronautical Science Bullettins; Repüléstudományi Közlemények 2018/3; 27-44
1789-770X
1417-0604
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2018 Károly Dr. Beneda
|