Ugrás a tartalomhoz

REDUCTION OF NOISE LOADS IN ROTORCRAFT INTERIOR USING POROELASTIC MATERIALS
ZAJTERHELÉS CSÖKKENTÉSE HELIKOPTEREKBEN AKUSZTIKUS ZAJCSILLAPÍTÓ ANYAGOK ALKALMAZÁSÁVAL

  • Metaadatok
Tartalom: http://journals.uni-nke.hu/index.php/mkk/article/view/173
Archívum: Műszaki Katonai Közlöny
Gyűjtemény: Cikkek
Cím:
REDUCTION OF NOISE LOADS IN ROTORCRAFT INTERIOR USING POROELASTIC MATERIALS
ZAJTERHELÉS CSÖKKENTÉSE HELIKOPTEREKBEN AKUSZTIKUS ZAJCSILLAPÍTÓ ANYAGOK ALKALMAZÁSÁVAL
Létrehozó:
Kun, János
Feszty, Dániel
Kiadó:
Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar és a Magyar Hadtudományi Társaság Műszaki Szakosztály
Dátum:
2019-07-18
Tartalmi leírás:
Operators of military vehicles are subject to harsh noise loads. In some cases this is severe enough to warrant long-term health impacts, so to avoid this, restricted operating hours for various noise levels are prescribed. In case of rotorcraft vehicles, both the rotor and its driving engine are serious sources of noise, therefore crew can only spend their operating hours using (active or passive) hearing protection headphones or helmets. Since sound pressure level peaks from the primary noise sources are in the low-frequency range, the application of poroelastic and solid damping materials for interioir noise reduction will be investigated using the finite element method. In order to do so, a helicopter interior model is simulated without acoustic damping materials and with the use of solid damping materials as well. Sound pressure level reduction shown in the results increases service time in the vehicle and reduces noise induced fatigue of occupants.  
Katonai járművek operátorai erős zajterhelésnek vannak kitéve. Esetenként ez olyan komoly mértéket ölt, hogy.a tartós egészségkárosodás megelőzése érdekében zajszintenként  korlátozott munkavégzési időt kell bevezetni egyes járművek esetén. Jelen munka a helikopterek esetét vizsgálja kiemelten. A helikopterek esetén mind a rotor, mind az azt meghajtó motor komoly zajforrás, emiatt a bent ülők csak (aktív vagy passzív) zajvédelemmel ellátott fejhallgatóban, illetve sisakban tudnak megfelelő ideig a kabinban tartózkodni. Mivel az elsődleges zajforrás által keltett gerjesztések zajnyomásszint-csúcsai az alacsony frekvenciatartományban vannak, a végeselem-módszer használatával szimulációs úton vizsgálatra kerül poroelasztikus- és szilárd csillapítási anyagok alkalmazása a belső zajszint csökkentésére. Ennek érdekében egy modell helikopter-belső kerül szimulációra, akusztikus bevonat nélkül és szilárd csillapító anyagok használatával együtt is. Az eredményekből kimutatható zajszint-csökkenés növeli a kabinban tölthető időt, illetve csökkenti a bent ülők zajszint miatti fáradását.  
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Forrás:
Engineer Military Bulletin; Engineer Military Bulletin 2019/1.
Műszaki Katonai Közlöny; Műszaki Katonai Közlöny 2019/1.
2063-4986
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2019 Műszaki Katonai Közlöny