Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A MENTORÁLÁS MÓDSZERTANI LEHETŐSÉGEI A LEENDŐ TESTNEVELŐ TANÁROK KÉPZÉSÉBEN |
Tartalom: | https://ojs.lib.unideb.hu/SJSC/article/view/12 |
---|---|
Archívum: | Stadium |
Gyűjtemény: |
Articles
Open Access DRIVERset |
Cím: |
NEW POTENTIAL SOLUTIONS FOR MENTORS IN THE DEVELOPMENT OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS
A MENTORÁLÁS MÓDSZERTANI LEHETŐSÉGEI A LEENDŐ TESTNEVELŐ TANÁROK KÉPZÉSÉBEN
|
Létrehozó: |
Győri, István
Pucsok , József Márton
Biró, Melinda
|
Kiadó: | |
Dátum: |
2021-04-16
|
Téma: |
iskolai testnevelés
mentorálás
módszertan
|
Tartalmi leírás: |
A magyar oktatási rendszer nagyon sok változáson ment keresztül az utóbbi évtizedekben. Változtak a felsőoktatásban részt vevő hallgatók képzési formái, így a tanárképzés is folyamatosan módosul. A közoktatás, a tanárképzés megreformálásnak szükségességét a hazai és nemzetközi tesztek, mérésekkel alátámasztott romló tendenciája indokolja.
Tanulmányunkban arra kerestük a választ, hogy a leendő testnevelő tanári képzésben a mentorálásnak milyen kulcsmozzanatai vannak. Melyek azok a tényezők, amelyek a testnevelés sajátosságaiból adódóan másféle megoldásokat kívánnak a folyamatban. Mik azok a tényezők, amelyek nehezítik a pályakezdő pedagógusok nevelő – oktató munkáját.
A mentoráltat ért negatív hatások csökkentésére és a pozitív dolgok erősítésére, valamint a korai pályaelhagyás visszaszorításában sokat tehet a mentor. A mentor képes csökkenteni ezeket a hatásokat. A mentor, mint példa segíthet a pozitív énkép kialakításában.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.36439/SHJS/2018/1/12
|
Forrás: |
Stadium - Hungarian Journal of Sport Sciences; Évf. 1 szám 1 (2018)
2676-9506
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |