Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A fogyasztói termékválasztás egyéni (agyi) preferenciafüggvénye |
Tartalom: | https://journals.lib.pte.hu/index.php/szigma/article/view/123 |
---|---|
Archívum: | Szigma |
Gyűjtemény: | Cikkek |
Cím: |
A fogyasztói termékválasztás egyéni (agyi) preferenciafüggvénye
|
Létrehozó: |
VERES, Zoltán
TARJÁN, Tamás
|
Kiadó: |
Pécsi Tudományegyetem
|
Dátum: |
2019-01-17
|
Tartalmi leírás: |
A cikk célja, hogy multidiszciplináris forráselőzmények alapján feltárja az attribútumpreferencia-alapú termékválasztási magatartás egyes matematikai következményeit. A mögöttes preferenciák kinyilvánított preferenciákba történő áttranszformálását az agyi preferenciafüggvénnyel modellezzük. Az agyi preferenciafüggvény eltér a főáramlattól két vonatkozásban. Az egyik az, hogy az összes attribútumhoz rendelünk mögöttes preferenciarangsort, a másik, hogy a rangsorolás itt részbenrendezést is jelenthet. Megmutatjuk, hogy szigorúan tranzitív mögöttes preferenciákból intranzitív kinyilvánított preferenciát is elő tudunk állítani az agyi preferenciafüggvénnyel. A többségi elv alapján a modell nem őrzi meg szükségszer)uen a tranzitivitást a mögöttes preferenciákból a kinyilvánított preferenciába való leképezés során. A függvény működésének megértéséhez a kísérletes módszert javasoljuk a kísérleti feltételek olyan manipulálásával, amellyel felerősíthetjük azokat a hatásokat, amelyek a választás inkonzisztenciáját eredményezik. Ilyenmanipuláció a termékválasztási teszt leszűkítése a semleges attribútumokra. Egy pilot kísérlet igazolta, hogy a termékválasztás a döntési kontinuumon Markov-lánccal írható le.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált cikk
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: | |
Forrás: |
Szigma; Vol 49 No 3-4 (2018): Szigma; 117-137
SZIGMA Matematikai-közgazdasági folyóirat; Évf. 49 szám 3-4 (2018): Szigma; 117-137
0039-8128
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2018 Szigma
|