Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
New media and digital marketing: synergy models and recommendations for convergence of the two disciplines
|
Tartalom: | https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/280 |
---|---|
Archívum: | Marketing and Management |
Gyűjtemény: | Cikkek |
Cím: |
New media and digital marketing: synergy models and recommendations for convergence of the two disciplines
Új média és digitális marketing: szinergia-modellek és ajánlások a két szakterület közelítéséhez
|
Létrehozó: |
Fehér, Katalin
|
Kiadó: |
Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar
|
Dátum: |
2019-07-10
|
Tartalmi leírás: |
THE AIMS OF THE PAPER
First and foremost, the goal is to develop usable synergy models in practice and theory by analysing scientific and research trends of new media and digital marketing. The reason behind this goal is the relatively small number of available international publications and research projects in the intersection comparing the versatile possibilities of discourse-approach and forecasting.
METHODOLOGY
The study is built on three pillars. The first one provides a literature review about the framework of digital technology based on the fundamental interdisciplinary sources. The second one filters and summarises the relevant academic trends applying standard scientific and research databases. The last one presents a future vision by the first two synergy models and the emerging trends.
MOST IMPORTANT RESULTS
New media as an extensive and comprehensive socio-cultural interpretative framework, and the research fields of the more specific digital marketing have strong synergies. As an interdisciplinary field, some of their research projects are inseparable and would be interpreted as a resource for each other. The first model emphasises the role of the modest approach of technological determinism. The second one highlights the already unavoidable digital marketing fields and new media context – via their intersection, and also, via their different approaches. The third model provides a future vision by the emerging technological trends and their consequences regarding the synergy of the two disciplines.
RECOMMENDATIONS
The paper outlines the importance of synergies for research studies and for professional projects based on the models briefly described above.
A TANULMÁNY CÉLJA
Elsődleges cél a gyakorlatban és az elméletben is hasznosítható szinergia-modelleket fejleszteni az új média és a digitális marketing közös tudományos-kutatási trendjeinek elemzésével. Ennek oka az egyelőre viszonylag kisszámú nemzetközi publikáció és kutatás a közös metszetben – összemérve a diskurzus-közelítés és a prognózis-alkotás sokoldalú lehetőségeivel.
ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN
A tanulmány három pillérre épül. Az első szakirodalmi összefoglalót ad a digitális technológia által biztosított keretrendszerről az interdiszciplína alapforrásai alapján. A második szűri és összegzi a vonatkozó akadémiai trendeket mértékadó tudományos és kutatási adatbázisok mentén. Az utolsó pedig az első két szinergia-modell és a feltörekvő trendek alapján ad jövőképet.
LEGFONTOSABB EREDMENYEK
Az új média, mint kiterjedt és átfogó társadalmi-kulturális értelmezési keret, valmint a digitális marketing fókuszáltabb kutatási szakterületei erős szinergiát mutatnak. Interdiszciplinaként egyes kutatásaik elválaszthatatlanok, s erőforrásként értelmezhetők egymás számára. Az első modell hangsúlyozza a technológiai determinizmus mérsékelt megközelítésének szerepét. A második kiemeli a már megkerülhetetlen szakterületeket a digitális marketingben és az új média kontextusában – közös metszettel és az eltérő megközelítésekkel egyaránt. A harmadik pedig a formálódó technológiai trendekkel és azok következményeivel ad jövőképet a két tudományterület szinergiájában.
GYAKORLATI JAVASLATOK
A tanulmány a fent röviden ismeretett modellek alapján fogalmazza meg a szinergia-területek együttműködésének jelentőségét és lehetőségeit a kapcsolódó kutatások és szakmák számára egyaránt.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált cikk
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.15170/MM.2019.53.01.01
|
Forrás: |
The Hungarian Journal of Marketing and Management; Vol 53 No 1 (2019); 5-15.
Marketing & Management; Évf. 53 szám 1 (2019); 5-15.
1219-0349
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2019 Marketing & Management
|