Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
...már megint más a fogyasztó |
Tartalom: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/57673/ |
---|---|
Archívum: | SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |
Gyűjtemény: | Tipus = Konferencia vagy workshop anyag |
Cím: |
...már megint más a fogyasztó
|
Létrehozó: |
Törőcsik Mária
|
Dátum: |
2014
|
Tartalmi leírás: |
Mindig rácsodálkozunk az emberek magatartására, stílusára, döntéseire, főképp, amikor elbizonytalanodunk az értelmezésükben, amikor kevéssé értjük azokat. Márpedig megint gondolkodnunk kell a motivációkon, a magatartás mozgatórugóin, mert érezhetően új mintázatok alakítják a döntéseket. Fontosnak tűnik tehát összefoglalni a mai viszonyok azon elemeinek hatását, amelyek formálják a vásárlói, fogyasztói döntéseket. Kiindulópontom az, hogy a rendszerváltás óta eltelt időszakban az emberek vásárlásaikban a választás lehetőségét különféle módon élik meg, döntéseikben eltérő mértékű emocionális arányt mutatva. Ennek alapján tett szakaszolásom eddigi utolsó eleme a válságtanult fogyasztó volt, ami mára a megokosodott fogyasztó képévé változik. A sokat emlegetett megatrendek igazi, kiterjedt hatása mutatkozik meg ma, aminek nyomán keletkező új viszonyok újfajta gondolkodást eredményeznek. Mindez persze a magyar társadalom azon tagjait érinti leginkább, akik képesek a szükségorientált döntési kereteken túl élni. Sok oka van tehát annak, hogy ma a fogyasztók kritikusak, értékelők és elítélőek, egymás által vezetettek, hogy ma a cégek annak örülhetnek, ha fogyasztóik nem bántják őket.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Konferencia vagy workshop anyag
NonPeerReviewed
|
Formátum: |
part
|
Azonosító: |
Törőcsik Mária: ...már megint más a fogyasztó.
|
Kapcsolat: |