Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
„Rögös út vezet a csillagokig”, avagy reziliensígéretek a felsőoktatás útvesztőiben
|
Tartalom: | http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/32008 |
---|---|
Archívum: | Iskolakultúra |
Gyűjtemény: | Kritika |
Cím: |
„Rögös út vezet a csillagokig”, avagy reziliensígéretek a felsőoktatás útvesztőiben
„Rögös út vezet a csillagokig”, avagy reziliensígéretek a felsőoktatás útvesztőiben
|
Létrehozó: |
Csók, Cintia
|
Kiadó: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
|
Dátum: |
2019-05-01
|
Tartalmi leírás: |
Az Ugródeszkán. Reziliencia és társadalmi egyenlőtlenségek a felsőoktatásban című monográfia szerzője Ceglédi Tímea, aki kutatásában olyan hátrányos helyzetű hallgatókat vizsgál, akik kedvezőtlen társadalmi státusuk ellenére kiemelkedő eredménnyel kerültek be a felsőoktatásba, s őket nevezi el reziliensígéreteknek. Itt utalnék vissza a recenzió címére, amely egy latin közmondásból ered: „Per aspera ad astra” (Rögös út vezet a csillagokig) (F. Dárdai, 2014). Címválasztásomat indokolja, hogy e kivételes hallgatók előtt – tehetségük, kitartásuk és szorgalmuk érdemeként – a felsőoktatás megnyitotta kapuit. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy a közoktatás világából kilépve hogyan boldogulnak a felsőoktatás útvesztőiben. A hallgatóévek alatt tehetségük kiteljesedik vagy elvesznek a felsőoktatási intézmények labirintusában? Elolvasva a könyvet, ezekre a kérdésekre is választ kaphatunk.
Az Ugródeszkán. Reziliencia és társadalmi egyenlőtlenségek a felsőoktatásban című monográfia szerzője Ceglédi Tímea, aki kutatásában olyan hátrányos helyzetű hallgatókat vizsgál, akik kedvezőtlen társadalmi státusuk ellenére kiemelkedő eredménnyel kerültek be a felsőoktatásba, s őket nevezi el reziliensígéreteknek. Itt utalnék vissza a recenzió címére, amely egy latin közmondásból ered: „Per aspera ad astra” (Rögös út vezet a csillagokig) (F. Dárdai, 2014). Címválasztásomat indokolja, hogy e kivételes hallgatók előtt – tehetségük, kitartásuk és szorgalmuk érdemeként – a felsőoktatás megnyitotta kapuit. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy a közoktatás világából kilépve hogyan boldogulnak a felsőoktatás útvesztőiben. A hallgatóévek alatt tehetségük kiteljesedik vagy elvesznek a felsőoktatási intézmények labirintusában? Elolvasva a könyvet, ezekre a kérdésekre is választ kaphatunk.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: | |
Forrás: |
Iskolakultúra; Vol 29 No 4-5 (2019); 115-118
Iskolakultúra; Évf. 29 szám 4-5 (2019); 115-118
1588-0818
1215-5233
|
Kapcsolat: |