Ugrás a tartalomhoz

Digital Creativity – The Synergy of Visual and Digital Culture
Digitális kreativitás – a vizuális és informatikai kultúra szinergiája

  • Metaadatok
Tartalom: http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/32006
Archívum: Iskolakultúra
Gyűjtemény: Konferencia
Cím:
Digital Creativity – The Synergy of Visual and Digital Culture
Digitális kreativitás – a vizuális és informatikai kultúra szinergiája
Létrehozó:
Kárpáti, Andrea
Nagy, Angelika
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Dátum:
2019-05-01
Téma:
creativity
visual culture
art education
Bauhaus pedagogy
kreativitás
vizuális kultúra
művészeti oktatás
Bauhaus pedagógia
Tartalmi leírás:
Many contemporary genres of visual arts belong to the realm of digital creativity. These new methods of computer generated and partly internet based pictorial language and the associated imaging techniques that are shaping visual culture today should be integrated in the school curriculum of art and design education, as they are increasingly important parts of the visual communication of our students. This paper offers a brief overview of the new art genres after the Pictorial Turn, and summarise results of an international project on youth subcultures associated with visual culture. We also introduce the integrative arts and media curriculum developed as part of the project entitled “Moholy- Nagy Visual Modules – teaching the visual language of the 21th century”.
A vizuális művészetek új műfajai a digitális kreativitás körébe tartoznak. Az immár általánosan elfogadott, az információs és kommunikációs technológiákat felhasználó képalkotó módszereket és innovatív megoldásokat tartalmazó új vizuális kultúra iskolai megismertetése fontos feladatunk, hiszen a fiatalok képalkotó közösségei ezt ma főként az iskolán kívül egymástól tanulják. Ebben az írásban röviden ismertetjük az Új Képkorszak képzőművészetének digitális műfajait, összefoglaljuk egy nemzetközi kutatás eredményeit a Vizuális Kultúra Tanuló Közösségekről és bemutatjuk a MoholyNagy Vizuális Modulok – a 21. század új képi nyelvének tanítása című pedagógiai program részeként megvalósuló, integrált vizuális és médiapedagógiát.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14232/ISKKULT.2019.4-5.86
Forrás:
Iskolakultúra; Vol 29 No 4-5 (2019); 86-98
Iskolakultúra; Évf. 29 szám 4-5 (2019); 86-98
1588-0818
1215-5233
Kapcsolat: