Ugrás a tartalomhoz

Developing students’ creativity through digital storytelling
Tanulói kreativitás fejlesztése digitális történetmesélés segítségével

  • Metaadatok
Tartalom: http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/32005
Archívum: Iskolakultúra
Gyűjtemény: Konferencia
Cím:
Developing students’ creativity through digital storytelling
Tanulói kreativitás fejlesztése digitális történetmesélés segítségével
Létrehozó:
Lanszki, Anita
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Dátum:
2019-05-01
Téma:
creativity
digital storytelling
content analysis
kreativitás
digitális mesemondás
tartalomelemzés
Tartalmi leírás:
Digital storytelling is a complex teaching-learning strategy that combines digital multimedia usage with narrative forms of content management. The name covers a methodological process model, in which the students produce specific subject content by activating their prior knowledge and experiences, by searching resources and by multiple creations. During the process, students construct their own 2-5-minute videos, with their own voice, by reorganizing existing images, music, texts, and also by creating new ones. The process is accompanied by a constructive discourse with the facilitator teacher and the students, and allows the teacher to support the cooperative work of students with diverse learning forms, methods, and online and offline learning environments. The aim of the study is on the one hand to give a review of the literature on the relationship between digital storytelling and creativity, and on the other hand to summarize the results of a qualitative study. We analysed the case studies of teachers (n=14) on the creativity who were facilitated a digital storytelling process in their school. The aim of the study is also to present the general views of the teachers about the development of students’ creativity through digital storytelling. At the end of the study, we examine how creativity was appeared as an aspect of evaluating on digital stories.
A digitális történetmesélés olyan komplex tanítási-tanulási stratégia, amely egyesíti a digitális multimédia-használatot a tartalomszervezés narratív formáival. Az elnevezés egy módszertani folyamatmodellt takar, melynek lépései során a tanulók meghatározott tantárgyi tartalmak feldolgozását előzetes ismereteik és tapasztalataik aktivizálásával, forráskutatással és többszörös alkotással végzik el. A tanulóknak lehetőségük nyílik arra, hogy meglévő képek, zenék, szövegek újrastrukturálása és újak alkotása révén létrehozzák saját, csak rájuk jellemző, állóképekből szerkesztett, saját hangjukkal narrált, 2-5 perces videójukat. A folyamatot végigkíséri a facilitátor tanárral és a tanulótársakkal folytatott konstruktív diskurzus, illetve lehetővé válik, hogy a pedagógus változatos tanulásszervezési formákkal, módszerekkel, valamint online és offline tanulási környezetekkel támogassa a tanulók kooperatív alkotását. A tanulmányban a digitális történetmesélés és a kreativitás kapcsolatát vizsgáló szakirodalom bemutatását követően összegezzük egy kvalitatív vizsgálat eredményeit, mely a 2017-ben lebonyolított Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban elnevezésű kutatás folytatásának első fázisa. A digitális történetmesélést kipróbáló pedagógusok (n=14) kreativitásról alkotott nézeteit az általuk írt esettanulmányok és írásbeli kikérdezésük során nyert válaszaik tartalomelemzése révén tártuk fel. A tanulmány célja annak bemutatása, hogy milyenek az érintett pedagógusok tanulói kreativitásról alkotott általános nézetei, valamint hogy milyen narratívák mentén lehet összefoglalni elképzeléseiket a tanulói kreativitás digitális történetmesélés általi fejlesztéséről. A tanulmány végén megvizsgáljuk, hogyan jelent meg a digitális történetmesélés alkalmazása során a kreativitás mint szempont a tanulói digitális történetek értékelésében.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14232/ISKKULT.2019.4-5.71
Forrás:
Iskolakultúra; Vol 29 No 4-5 (2019); 71-85
Iskolakultúra; Évf. 29 szám 4-5 (2019); 71-85
1588-0818
1215-5233
Kapcsolat: