Ugrás a tartalomhoz

Fostering creativity in technology-enhanced learning environments: what research tells the classroom and what it does not?
A kreativitás fejlesztése digitális eszközökkel támogatott tanulási környezetben: Mit üzennek a kutatások az osztályterem számára és mikor hallgatnak?

  • Metaadatok
Tartalom: http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/32004
Archívum: Iskolakultúra
Gyűjtemény: Konferencia
Cím:
Fostering creativity in technology-enhanced learning environments: what research tells the classroom and what it does not?
A kreativitás fejlesztése digitális eszközökkel támogatott tanulási környezetben: Mit üzennek a kutatások az osztályterem számára és mikor hallgatnak?
Létrehozó:
Bereczki, Enikő Orsolya
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Dátum:
2019-05-01
Téma:
creativity
creativity and digital technology
creativity and ICT
creative environment
nurturing creativity
kreativitás és digitális technológia
kreativitás
kreativitás és IKT
kreatív környezet
fejlesztő kreativitás
Tartalmi leírás:
A range of theoretical work has explored the potential of digital technologies to encourage creativity in education. Teachers themselves believe that such tools can be useful in promoting students’ creative capacities across the curriculum. At the same time, research has demonstrated that technology alone will not improve learning. Fostering creativity through technology can only be effective if there is an understanding of what creativity is, how it can be nurtured and how digital tools may support this process. The present paper offers a state of the art overview of the relationships among creativity, learning, and technology to aid the implementation of technology-enhanced creativity in the classroom.
Számos elméleti munka mutatott rá arra, hogy digitális technológiák tulajdonságaik révén a kreativitás támogatásának fontos eszközévé válhatnak. A pedagógusok maguk is úgy vélik, hogy digitális eszközök segítségével jól fejleszthető a tanulói kreativitás. Ugyanakkor kutatások bizonyítják, hogy a digitális eszközök használata önmagában nem fokozza a tanulás eredményességét. Az ezen eszközökkel támogatott kreativitásfejlesztés is csak abban az esetben lehet hatásos, ha a tanulási folyamat tervezői és résztvevői értik, mi a kreativitás, hogyan fejleszthető, és képesek kiválasztani a fejlesztésben alkalmazható megfelelő digitális eszközöket. Tanulmányunk ebben kíván segítséget nyújtani a kreativitás, tanulás és digitális technológia összefüggéseit vizsgáló legfontosabb kutatások eredményeinek áttekintésével.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14232/ISKKULT.2019.4-5.50
Forrás:
Iskolakultúra; Vol 29 No 4-5 (2019); 50-70
Iskolakultúra; Évf. 29 szám 4-5 (2019); 50-70
1588-0818
1215-5233
Kapcsolat: