Ugrás a tartalomhoz

The technological framework of the diagnostic assessment system: The eDia online platform
A diagnosztikus mérési rendszer technológiai keretei: az eDia online platform

  • Metaadatok
Tartalom: http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/32002
Archívum: Iskolakultúra
Gyűjtemény: Konferencia
Cím:
The technological framework of the diagnostic assessment system: The eDia online platform
A diagnosztikus mérési rendszer technológiai keretei: az eDia online platform
Létrehozó:
Molnár, Gyöngyvér
Csapó, Benő
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Dátum:
2019-05-01
Téma:
eDia
diagnostic assessment
technology-based assessment
eDia
technológia-alapú értékelés
diagnosztikai értékelés
Tartalmi leírás:
Technological development significantly influences learning and instruction. It has already offered numerous new possibilities and in the future even more significant changes can be expected. Applying technology raises important questions relating to the teaching and learning processes fundamentally based on the personal interaction between the teacher and the student. One of the greatest challenges for educators is to make the activities generally taking place in whole-class settings effective and tailor-made for the individual students. An essential condition of this process is frequent and accurate assessment to map where each student is in his or her progress in the different fields of development. It is this problem that eDia online assessment platform helps resolve by providing teachers with the tools of individualized development. The aim of the present study is to introduce the technological framework of eDia platform. The major milestones of electronic testing as well as the organizational framework of the development of eDia platform will be reviewed. While discussing the structure of eDia, the user interface together with the main functions and features of the system supporting educational practices and enhancing testing quality will be accentuated. Among these, besides the diverse possibilities of item development, response and scoring types and the structure of personalized feedback, tracking student progress will also be highlighted. The opportunities lying in the teacher test modules assisting and supporting class integration of the platform will be encompassed as well as the long-term goals of system development concerning the educational processes at school.
A technológia fejlődése jelentős hatást gyakorol a tanulásra, az oktatásra, számos új lehetőséget kínál és várható, hogy a jövőben még jelentősebb változásokat hoz. Alkalmazása fontos kérdéseket vet fel az alapvetően tanár és diák személyes interakciójára épülő tanítási folyamatban. A pedagógusok számára az jelenti az egyik legnagyobb kihívást, miképpen tudják az alapvetően osztálykeretben folyó tevékenységet minden egyes diák számára hatékonnyá, személyre szabottá tenni. E folyamat alapvető feltétele a gyakori és pontos értékelés, annak ismerete, melyik diák hol tart a különböző fejlesztési területeken. Ezt a problémát oldja meg az eDia online értékelő rendszer, amely a személyre szóló fejlesztő munkát segítő eszközöket ad a pedagógus kezébe. A jelen tanulmány célja az eDia-rendszer technológiai kereteinek bemutatása. Áttekintjük az elektronikus tesztelés főbb mérföldköveit és az eDia-rendszer kidolgozásának szervezeti kereteit. Az eDia-rendszer felépítésének ismertetése során kiemelt figyelmet fordítunk a rendszer felhasználói felületének oktatási gyakorlatot segítő, a tesztelés minőségét javító főbb funkcióinak, tulajdonságainak bemutatására, mint például a változatos feladatszerkesztési, válaszadási és pontozási lehetőségekre, a személyre szóló visszajelentés felépítésére vagy a diákok fejlődésének nyomon követhetőségére. Külön kitérünk a rendszer tanórai integrációját segítő és támogató tanári tesztek modulban rejlő lehetőségekre, illetve a fejlesztések iskolai, pedagógiai munkát érintő hosszú távú céljaira.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14232/ISKKULT.2019.4-5.16
Forrás:
Iskolakultúra; Vol 29 No 4-5 (2019); 16-32
Iskolakultúra; Évf. 29 szám 4-5 (2019); 16-32
1588-0818
1215-5233
Kapcsolat: