Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Multitasking in the world of disruptive technologies
|
Tartalom: | http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/32001 |
---|---|
Archívum: | Iskolakultúra |
Gyűjtemény: | Konferencia |
Cím: |
Multitasking in the world of disruptive technologies
A feladatmegosztás a diszruptív technológiák világában
|
Létrehozó: |
Pléh, Csaba
|
Kiadó: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
|
Dátum: |
2019-05-01
|
Téma: |
multitasking
disruptive technologies
ICT environment
feladatmegosztás
diszruptív technológia
IKT-környezet
|
Tartalmi leírás: |
The review paper analyses the recent discussions on the effects of multitasking in new ICT environments from the point of view of cognitive psychology. Large reviews do show that in real life settings multitasking has negative effects mainly by consuming time. Classroom studies indicate that multitasking decreases reading speed. While it is clear that the effect of disruptive technologies is through social reinforcement, the issue of curiosity requires further study. It is a central issue how to educate self-conscious users, who maintain long term task consciousness.
Cikkemben a kognitív pszichológia szemszögéből tekintem át az IKT-környezetben jelentkező multitaskingról és hatásairól szóló, napjainkban jelentkező vitákat. A nagyobb vizsgálatok azt mutatják, hogy a valós életben a multitasking főleg az időfogyasztás szempontjából bír negatív hatásokkal. Az osztálytermi megfigyelések azt mutatják, hogy a feladatmegosztás csökkenti az olvasási időt, ugyanakkor a diszruptív technológiák elősegítik a társadalmi megerősítést, ami mindenképpen további vizsgálatra érdemes tény. Központi kérdés, hogyan tudjuk az öntudatos felhasználókat megtanítani a hosszabb távú feladattudat fenntartására.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.14232/ISKKULT.2019.4-5.3
|
Forrás: |
Iskolakultúra; Vol 29 No 4-5 (2019); 3-15
Iskolakultúra; Évf. 29 szám 4-5 (2019); 3-15
1588-0818
1215-5233
|
Kapcsolat: |