Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
„Csak én írok, versemnek hőse: semmi” |
Tartalom: | http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/31721 |
---|---|
Archívum: | Iskolakultúra |
Gyűjtemény: | Kötelező olvasmányok és új olvasási módok a digitális fordulat korában |
Cím: |
„Csak én írok, versemnek hőse: semmi”
|
Létrehozó: |
Mészáros, Márton
|
Kiadó: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
|
Dátum: |
2018-07-02
|
Téma: |
konferencia
|
Tartalmi leírás: |
Kovács András Ferenc – vagy ahogyan a szakirodalomban is emlegetik: KAF – az egyik legtöbbet elemzett, legnagyobb hatású kortárs magyar költő, akinek költészete a kilencvenes évek kritikai vitáinak egyik legfontosabb terepe volt. A KAF-értelmezői hagyomány kulcsfogalmai – identitásvesztés, kulturális emlékezet, intertextualitás, „szerepköltészet” – a tradicionális szerzői pozíció elbizonytalanítására, majd felszámolására, végső soron pedig az irodalmi szöveg eredendő nyelvi, intertextuális létmódjára, irodalmiságára kérdeznek rá. Költészetének a mai magyar irodalomban szinte példa nélküli formagazdagságát a következetes részletességgel felépített költői maszkok, alakmások is segítik (Jack Cole, Lázáry René Sándor, Caius Licinius Calvus, Alekszej Pavlovics Asztrov stb.); írásművészetének egyik meghatározó eleme a hagyomány általi megelőzöttség belátása, a költői megnyilatkozás „eredetiségéről” való lemondás. A sokat idézett közhely szerint: forma iránti elkötelezettségben Csokonaival és Kosztolányival, sokszínűségében Weöressel rokonítható.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.14232/ISKKULT.2018.7.35
|
Forrás: |
Iskolakultúra; Vol 28 No 7 (2018); 35-40
Iskolakultúra; Évf. 28 szám 7 (2018); 35-40
1588-0818
1215-5233
|
Kapcsolat: |