Ugrás a tartalomhoz

A történetiség elve és a „jelen horizontja” az irodalomtanítás kánonjaiban

  • Metaadatok
Tartalom: http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/31718
Archívum: Iskolakultúra
Gyűjtemény: Kötelező olvasmányok és új olvasási módok a digitális fordulat korában
Cím:
A történetiség elve és a „jelen horizontja” az irodalomtanítás kánonjaiban
Létrehozó:
Kulin, Ferenc
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Dátum:
2018-07-02
Téma:
konferencia
Tartalmi leírás:
Annak illusztrálására, hogy ennek a konferenciának a témája nem csupán hazánkban aktuális, hadd idézzem Harold Bloom néhány soros vallomását:„Egy nagy amerikai egyetemen irodalomtanítással töltött élet után meglehetősen kevéssé vagyok biztos afelől, hogy az irodalomtanítás túl fogja élni jelenlegi válságát. Közel negyven éve kezdtem tanári pályámat, olyan egyetemi környezetben, melyet T. S. Eliot nézetei uraltak; olyan nézetek, melyek dühítettek engem, s amelyek ellen olyan erővel küzdöttem, amennyire csak tudtam. Ma a hip-hop professzoraival, a francia-német elméletek másolataival, a nemek és szexuális elkötelezettségek ideológusaival, a korlátlan felelőtlenségű és számú multikulturalistával körülvéve, már látom: az irodalom szak balkanizációja visszafordíthatatlan.”
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14232/ISKKULT.2018.7.7
Forrás:
Iskolakultúra; Vol 28 No 7 (2018); 7-12
Iskolakultúra; Évf. 28 szám 7 (2018); 7-12
1588-0818
1215-5233
Kapcsolat: